Dziennikarka EUobservera obejrzała Wiadomości w TVP. Czego dowiedziała się o wyborze Tuska?

10.03.2017 11:30

Śledzący europejską politykę portal EUobserver opublikował tekst na temat materiału przygotowanego przez "Wiadomości" TVP, w którym mówiono o wyborze Donalda Tuska na szefa Rady Europejskiej.

Dziennikarka EUobservera obejrzała Wiadomości TVP

fot. Kadr z Wiadomości TVP

Pochodząca z Polski dziennikarka EUobservera Aleksandra Eriksson przyjrzała się wydaniu "Wiadomości" wyemitowanemu 9 marca. W większości mediów, tematem numer jeden był szczyt UE i wybór Donalda Tuska na szefa Rady Europejskiej. Jak zwraca uwagę Eriksson, wiele tytułów prasowych, także tych przychylnych PiS, określiło to jako porażkę rządu. Wiadomości rozegrały to jednak inaczej, przekonując, że reelekcję Tusk zawdzięcza naciskom ze strony Niemiec, a Polska odniosła sukces, obnażając mechanizmy rządzące Unią.

EUobserwer zwraca uwagę na wykorzystanie w materiale starego nagrania z Martinem Schulzem, który powiedział, że "być może ducha Europy trzeba będzie narzucić siłą". Według "Wiadomości", Unia Europejska zastraszyła Grecję. "Widzom powiedziano także, że UE jest skorumpowana, niekompetentna i chce zalać Polskę uchodźcami" - czytamy w tekście.

Zagłosuj

Jak oceniasz politykę zagraniczną Polski?

Eriksson przypomina, że partia Kaczyńskiego przejęła kontrolę nad publicznymi mediami niedługo po dojściu do władzy w 2015 roku. Jak pisze dziennikarka: "TVP rutynowo informuje o ekonomicznych sukcesach PiS, cytując ekspertów, którzy jednogłośnie chwalą rząd. Krzewi także konserwatywne wartości PiS".

Autorka wymienia tu materiał na temat wizyty Roberta Biedronia w Berlinie oraz przypomina relację z ubiegłorocznego Szczytu NATO w Warszawie, po którym TVP wykorzystało tylko pozytywny fragment wypowiedzi Obamy.

Wypełnij PIT-a za darmo i pomóż Fundacji Radia ZET

RadioZET.pl/EUobserver/MaAl