Popularna sieć sklepów znika z polskiego rynku. Co je zastąpi?

22.08.2017 11:00

Zapowiedzi stały się faktem. Z polskiego rynku znikają sklepy Freshmarket. Czy pożegnamy się ze wszystkimi Freshmarketami? To okaże się po fazie testów. Na razie firma Żabka Polska SA, będąca właścicielem sklepów, wydała specjalne oświadczenie, w którym informuję, że oficjalne decyzje jeszcze nie zapadły.

Popularna sieć sklepów znika z polskiego rynku. Co je zastąpi?

fot. Pixabay

Freshmarket to sieć kilkuset sklepów, należąca do marki Żabka. Już w kwietniu Tomasz Suchański, prezes Żabki zapowiedział, że efektem trwających analiz działalności Freshmarketów może być decyzja o ich likwidacji. Sieć ma nie pasować do wizji rozwoju firmy.

Zwalniają na potęgę! Czy PiS oszukał nauczycieli? Wypowiedz się w serwisie MAM ZDANIE.

''Wiadomości Handlowe'' podały, że proces rebrandingu Freshmarketów w Żabki już się rozpoczął. Żabka chce wzmocnić sieć sklepów pod własnym szyldem. W 2016 roku firma otworzyła dokładnie 430 nowych sklepów. 

Przekształcone placówki zyskają logo Żabki w formacie Galaxy. To oferta skierowana dla klientów z dużych miast, żyjących w biegu, robiących zwykle niewielkie oraz impulsywne zakupy. 

Na polskim rynku funkcjonowało 568 Freshmarketów. Dotychczasowa liczba zmienionych szyldów jest dwucyfrowa. Czy spotka to wszystkie sklepy tej marki? Jak mówią anonimowi przedstawiciele centrali Żabki, dotychczasowe testy są oceniane ''bardzo pozytywnie''. 

Oświadczenie Żabka Polska SA

Tymczasem firma Żabka Polska SA wydała specjalny komunikat dla mediów, w którym informuje, że ostateczna decyzja ws. likwidacji Freshmarketów jeszcze nie zapadła. Poniżej pełna treść tego oświadczenia:

"Oświadczenie firmy Żabka Polska SA w sprawie sieci sklepów Freshmarket

W związku z pojawiającymi się w mediach informacjami na temat zamykania lub tez znikania z rynku sieci sklepów Freshmarket   informujemy,   że   opisywane   zmiany   szyldów   Freshmarket   na   Żabka   w   wybranych   lokalizacjach   wynikają z procesu wdrażania nowego formatu Żabki, który to format spółka stale doskonali w oparciu o testy prowadzone od ubiegłego roku. W ramach wspomnianego wdrożenia wszystkie nowe sklepy otwierane są już z nowym logo Żabki. Nowy format jest równolegle wdrażany również w wybranych sklepach już istniejących i testy te mogą obejmować zarówno sklepy działające dotychczas pod marką Żabka, jak i te funkcjonujące pod szyldem Freshmarketu.

Nie oznacza to jednak, że podjęta została decyzja o kompleksowym rebrandingu wszystkich Freshmarketów i wycofaniu tej marki z rynku. Z pewnością również nie oznacza to rezygnacji spółki z tych sklepów w ich lokalizacjach ani planów sprzedaży tych placówek. Prezes Żabka Polska Tomasz Suchański w swoich wcześniejszych wypowiedziach nie wykluczył w przyszłości możliwości zmiany wszystkich Freshmarketów na nowe formaty Żabek, ale ostateczna decyzja w tej kwestii jeszcze nie została podjęta."

RadioZET.pl/DG