Opóźniony pociąg pokrzyżował Ci plany? Możesz żądać zwrotu pieniędzy

12.05.2017 19:14

Podróżni, którym opóźnił się pociąg, mogą skarżyć się do Rzecznika Praw Pasażera Kolei. W życie weszło rozporządzenie ministerstwa infrastruktury, które reguluje odwołanie się do Rzecznika.

Opóźniony pociąg pokrzyżował Ci plany? Możesz żądać zwrotu pieniędzy

fot. Pixabay

Jeżeli wasz pociąg spóźnił się godzinę lub więcej, możecie walczyć o zwrot 25 procent lub nawet połowy ceny biletu. Kiedy przewoźnik nie chce wypłacić odszkodowania, wtedy należy napisać do Rzecznika Praw Pasażera Kolei.

- Odszkodowanie należy się w sytuacji, w której pasażer ponosi szkodę związaną z opóźnieniem, np: spóźnienie się na połączenie lotnicze - mówi Rzecznik Praw Pasażera Joanna Marcinkowska.

Do pisma należy dołączyć kopię biletu i krótki opis całego zdarzenia. Rzecznik ma trzy miesiące na przeprowadzenie postępowania.

RadioZET.pl/daw/DG