Bawarski dziennik pisze o "polskim obozie zagłady". Konsulat zapowiada interwencję

15.04.2017 14:55

Bawarski dziennik "Mittelbayerische Zeitung" z Regensburga na swoich stronach internetowych pisze o "polskim obozie zagłady" - poinformowało w sobotę Polskie Radio. Interwencję zapowiada polski konsulat w Niemczech.

Auschwitz

fot. Pixabay

Niemiecki dziennik opisując historię mieszkającego w północnej Bawarii Izraela Hoffmana, napisał, że jego starszą siostrę naziści zamordowali w "polskim obozie zagłady" w Treblince.

W rozmowie z Polskim Radiem konsul Robert Zadura z Konsulatu Generalnego w Monachium zapewnił, że jego placówka będzie interweniowała w tej sprawie i natychmiast wystosuje odpowiednie pismo do redakcji "Mittelbayerische Zeitung".

Wypełnij PIT-a za darmo i pomóż Fundacji Radia ZET

To kolejny w ostatnim czasie przypadek użycia przez niemieckie media niezgodnego z prawdą historyczną określenia "polskie obozy zagłady". W marcu znalazło się ono na portalu niemieckiej telewizji SWR w materiale o 75. rocznicy pierwszych deportacji Żydów z Moguncji. Telewizja poprawiła błąd i za niego przeprosiła.

Sformułowania takiego użyła również na stronie internetowej stacja radiowa "B5 aktuell". Artykuł, w którym znalazło się wprowadzające w błąd określenie, dotyczył książki historyka Stephana Lehnstaedta "Der Kern des Holocaust" (rdzeń Holokaustu), poświęconej Akcji Reinhardt - zaplanowanej przez nazistów operacji zagłady Żydów na terenie Generalnego Gubernatorstwa. Po interwencji konsulatu generalnego RP niemieckie radio B5 Aktuell usunęło ze strony internetowej użyte w artykule określenie "polskie obozy zagłady", zastępując je słowami "niemieckie narodowosocjalistyczne obozy zagłady (...) w okupowanej wówczas Polsce".

RadioZET.pl/PAP/DG