IKEA to już nie tylko meble. Sieć chce otwierać restauracje w centrach miast

25.04.2017 13:41

IKEA dynamicznie rozwija dział IKEA Food. Być może niedługo meble przestaną być sztandarowym produktem sieci, ponieważ jednym z priorytetów firmy jest otwarcie restauracji.

Ikea

fot. Pixabay

Chwytane w pośpiechu przekąski to nie koniec żywieniowych ambicji IKEI. Obecnie sieć sprzedaje 650 milionów posiłków rocznie i chce więcej! Nic dziwnego. W ten sposób zarabia ponad 1,7 mld euro. Dlatego już teraz poszerzane jest menu.

Pojawia się zdrowa żywność i bardziej jakościowe posiłki. Co jeszcze przewidziano w strategii? Firma odkryła, że niektórzy klienci przychodzą do jej sklepów nie po meble, tylko żeby... zjeść. Dlatego jednym z całkiem prawdopodobnych kierunków rozwoju jest otwarcie niezależnych od sklepów restauracji w centrach miast.

Pierwszy lokal gastronomiczny IKEA otwarto w 1960 roku. Bufety obecne są również w polskich oddział tej sieci sklepów meblowych. Oferta reklamowana jest jako szwedzka żywność. W menu znajdziemy m.in. mięsa, ryby, owoce morza, klopsiki wegańskie oraz przekąski bazujące na pieczywie.  Dla przykładu za klopsiki zapłacić trzeba ok. 8 zł. Za filet z łososia około 19 złotych. Niedawno wprowadzono specjalne organiczne menu dla dzieci. Agregowane przez serwis Zomato oceny lokali wynoszą 3,5 gwiazdki.

RadioZET.pl/PortalSpozywczy/MAAL