IKEA to już nie tylko meble. Sieć chce otwierać restauracje w centrach miast

25.04.2017 13:41

IKEA dynamicznie rozwija dział IKEA Food. Być może niedługo meble przestaną być sztandarowym produktem sieci, ponieważ jednym z priorytetów firmy jest otwarcie restauracji.

Ikea

fot. Pixabay

Chwytane w pośpiechu przekąski to nie koniec żywieniowych ambicji IKEI. Obecnie sieć sprzedaje 650 milionów posiłków rocznie i chce więcej! Nic dziwnego. W ten sposób zarabia ponad 1,7 mld euro. Dlatego już teraz poszerzane jest menu.

Polacy wyrzucają tony żywności. Jak temu zapobiec? Dowiedz się więcej Polacy wyrzucają tony żywności. Jak temu zapobiec?

Pojawia się zdrowa żywność i bardziej jakościowe posiłki. Co jeszcze przewidziano w strategii? Firma odkryła, że niektórzy klienci przychodzą do jej sklepów nie po meble, tylko żeby... zjeść. Dlatego jednym z całkiem prawdopodobnych kierunków rozwoju jest otwarcie niezależnych od sklepów restauracji w centrach miast.

Pierwszy lokal gastronomiczny IKEA otwarto w 1960 roku. Bufety obecne są również w polskich oddział tej sieci sklepów meblowych. Oferta reklamowana jest jako szwedzka żywność. W menu znajdziemy m.in. mięsa, ryby, owoce morza, klopsiki wegańskie oraz przekąski bazujące na pieczywie.  Dla przykładu za klopsiki zapłacić trzeba ok. 8 zł. Za filet z łososia około 19 złotych. Niedawno wprowadzono specjalne organiczne menu dla dzieci. Agregowane przez serwis Zomato oceny lokali wynoszą 3,5 gwiazdki.

RadioZET.pl/PortalSpozywczy/MAAL