Awaria w dużym banku. Pieniądze "wróciły" na konta klientów

- Salda na rachunkach klientów (...) są aktualne - przekazała nam Magdalena Ostrowska, ekspert ds. relacji z mediami Banku BGŻ BNP Paribas. Tym samym awaria, która powstała w weekend, została zażegnana, choć - jak podkreśla Ostrowska - wciąż mogą pojawiać się wyjątki.

- Zarówno w sekcji „Moje finanse” (system Pl@net) czy w liście rachunków (system Biznes Pl@net) klienci widzą prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym  informacje - czytamy w otrzymanym mailu.

- W Banku BGŻ BNP Paribas w miniony weekend została przeprowadzona migracja danych ponad miliona klientów i ujednolicenie systemów bankowości elektronicznej. To bardzo złożona operacja. Z tego względu nie możemy wykluczyć, że mogą pojawiać się w jednostkowych sytuacjach niezgodności w danych widocznych dla klienta. Wszystkie tego typu sytuacje wyjaśniane są indywidualnie i priorytetowo. Jeszcze raz przepraszamy klientów za utrudnienia - brzmi komunikat.

Klienci mogą więc spać spokojnie. Wcześniej po zalogowaniu się na swoje konta internetowe mogli dostrzec mniejszą ilość środków, niż w rzeczywistości powinni posiadać. Pojawiały się również duplikacje płatności na liście transakcji.

Radio ZET/BGŻ/KS