Kolejna niespodzianka od Lidla. Jeszcze w listopadzie

„Kuchnia polska według Pawła Małeckiego" – to już druga odsłona publikacji o rodzimej kuchni, którą Lidl rozdaje swoim klientom.

Lidl poinformował, że zainteresowanie klientów książką „Kuchnia polska według Karola Okrasy" przerosło najśmielsze oczekiwania dyskontu. W odpowiedzi na zainteresowanie klientów dyskont postanowił przygotować drugą część wydawnictwa, które w całości poświęcone będzie wypiekom. Jego autorem jest Paweł Małecki, Mistrz Cukierni Lidla.

Tematem przewodnim książki są tradycyjne przepisy na ciasta i desery. Nowa akcja rusza już 28 listopada. Lidl rozda swoim klientom prawie milion książek. 

– Ideą książki jest prosta, smaczna i naturalna kuchnia polska – oczywiście w słodkim wydaniu. Jej bohaterami zostały m.in.: jabłko, będące niekwestionowanym królem polskich owoców, śliwki i wiśnie, sprawdzające się zarówno w ciastach jak i nalewkach, owoce suszone, będące składnikiem kompotów i keksów, jak również ser, bez którego nie mogłyby powstać słodkie naleśniki, pierogi czy serniki. W swoich przepisach pokażę, jak wykorzystać te składniki, by stworzyć kulinarne arcydzieło – mówi Paweł Małecki, autor przepisów najnowszej książki niemieckiej sieci dyskontów.

Książka „Kuchnia Polska według Pawła Małeckiego” to 75 przepisów na dania słodkie, podzielone na kilkanaście kategorii takich jak m.in.: jabłko, rabarbar, mak, śmietana czy bakalie. Autorem i ambasadorem książki jest Paweł Małecki. Mistrz cukierni Lidla zaprosił do współpracy: Kingę Paruzel, zajmującą się słodkimi przepisami w wersji fit, Pawła Kucharskiego, specjalistę od domowych wypieków, Annę Włodarczyk – twórczynię bloga Strawberries from Poland, dla której źródłem słodkich inspiracji są owoce sezonowe, oraz Krystynę Sembę propagatorkę tradycyjnej kuchni z Wielkopolski, która opowie o swoim przepisie na wypieki z makiem.

Książka Małeckiego będzie dostępna w sklepach Lidl w całej Polsce już od 28 listopada. Co zrobić, by ją dostać? Trzeba wydać w niemieckim dyskoncie minimum 300 złotych. Warunkiem jest bowiem zebranie sześciu naklejek, z czego jedna przysługuje za zakupy za minimum 50 zł. Po zebraniu puli należy dopłacić w kasie sklepu 1 grosz. Ale jest i dobra wiadomość: naklejki uzbierane do tej pory w promocji książki „Kuchnia Polska według Karola Okrasy" przechodzą do wykorzystania na książkę słodką Pawła Małeckiego. Lidl zastrzega, że liczba książek jest ograniczona.

Radio ZET/SI