Ministerstwo kultury walczy z reklamowym chaosem w miastach

Generalna Konserwator Zabytków chce przekonywać samorządy, by uporządkowały reklamowy chaos. Polskie miasta swoją estetyką znacznie odbiegają od tych na zachodzie Europy.

Tablice reklamujące sprzedaż armatury, opon czy cementu na płotach, albo wielkie płachty reklamowe zasłaniające całe budynki - to obraz dobrze nam znany. Takich reklam wciąż jest dużo i wciąż szpecą miasta i gminy, mimo że od ponad roku działa ustawa krajobrazowa. 

Zgodnie z ustawą samorządy mogą, ale nie muszą uchwalać tak zwanych kodeksów reklamowych porządkujących otoczenie, więc się z tym nie śpieszą. Generalna Konserwator Zabytków Magdalena Gawin mówi, że niezbędna jest edukacja, i chce samorządowców przekonać nakręconym na tę okoliczność filmem "Krajobraz mojego miasta".

Generalna Konserwator Zabytków zamierza też organizować spotykania z samorządowcami i zaangażować do tego wojewodów.

Radio ZET/MSO/AKL

Więcej: