Euro 2016 zaowocowało poprawą wizerunku reprezentacji Polski

W związku z występem w mistrzostwach Europy we Francji wizerunek piłkarskiej reprezentacji Polski jest dwukrotnie lepszy -– wynika z badań, jakie przeprowadziła agencja Arskom Group. Największą sympatią kibiców cieszy się Grzegorz Krychowiak.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - SPORT na Facebooku

Pomocnik Paris Saint Germain cieszył się sympatią 26,2 procent respondentów. Tuż za nim znalazł się Jakub Błaszczykowski (26 proc.), a na trzecim miejscu Łukasz Fabiański (22 proc.).

We Francji biało-czerwoni odpadli w ćwierćfinale po rzutach karnych z Portugalią.

- „Oczywiście celowaliśmy znacznie wyżej. Teraz, na chłodno, trzeba powiedzieć, że zagraliśmy dobry turniej. Na boisku zawsze dajemy z siebie 120 procent. Gramy dla kibiców, więc tym bardziej cieszę się, że docenili oni naszą grę. Wielokrotnie powtarzam jednak, że nie możemy popadać w hurraoptymizm. Naszą drużynę stać na naprawdę dużo i jestem pewien, że dostarczymy polskim fanom jeszcze wielu emocji” –- powiedział Krychowiak.

71 proc. respondentów uważa, że biało-czerwoni zagrali we Francji powyżej oczekiwań.

„- Mamy do czynienie ze zjawiskiem absolutnie bezprecedensowym. Przed Euro w ten zespół wierzyła zaledwie 1/4 społeczeństwa. Jak pokazują nasze badania, w trakcie turnieju we Francji aż siedmiu na dziesięciu Polaków zmieniło zdanie na temat naszej reprezentacji. Polacy nie tylko są zaskoczeni dobrą grą, ale także wierzą w ten zespół. Do niedawna docenialiśmy tylko kilku piłkarzy, z Krychowiakiem i Robertem Lewandowskim na czele. Zmienił się jednak wizerunek całej naszej reprezentacji” -– powiedział prezes zarządu agencji Arskom Group Wojciech Szaniawski.

Występ na Euro 2016 zaowocował dużym zainteresowaniem polskimi piłkarzami. Jak podsumowała agencja, zagraniczne kluby wydały na transfery polskich piłkarzy 111 mln euro. Na ponad połowę tej sumy składają się transfery Arkadiusza Milika i Krychowiaka.

Radio ZET/PAP/KS

Więcej: