Naukowcy odkryli „siostrę Ziemi”. Mogą tam być warunki do istnienia życia

Naukowcy wkrótce ogłoszą odkrycie nowej planety, znajdującej się w pobliżu Układu Słonecznego – podał w piątek niemiecki „Der Spiegel”. Ciało niebieskie ma być bardzo podobne do naszej planety.

Ta „siostra Ziemi” krąży wokół Proxima Centauri, najbliższej naszego Słońca gwiazdy i jest oddalona od Ziemi o co najmniej 4 lata świetlne.

Jak pisze „Der Spiegel”, nowo odkryta planeta znajduje się w odpowiedniej odległości od Proxima Centauri, by mogła pojawić się tam woda. To właśnie jej obecność jest jednym z kluczowych czynników przy ocenie, czy na danej planecie może istnieć życie.

Odkrycia dokonali naukowcy związani z Europejskim Obserwatorium Południowym. Dokładne informacje na temat planety mają zostać przedstawione w ciągu dwóch najbliższych tygodni.

Jeżeli doniesienia się potwierdzą, będzie to najbliższa Ziemi odkryta planeta, na której może być woda.

Niedawno NASA ogłosiła, że planeta o nazwie Kepler 452b również jest bardzo podobna do Ziemi. Jest co prawda ok. 60 proc. większa od naszej planety, ale mogą na niej istnieć oceany, wulkany oraz grawitacja „tylko” dwukrotnie większa od ziemskiej. Problem w tym, że Kepler 452b jest od nas oddalony o 1,4 tys. lat świetlnych.

Radio ZET/Der Spiegel/Phys.org/MW