Zamknij

Lidl ogranicza zużycie energii. Co z godzinami otwarcia sklepów?

28.10.2022 14:36

Sieci handlowe w poszukiwaniu oszczędności coraz częściej decydują się na skrócenie czasu pracy. Cel? Zmniejszenie rachunków za prąd i ogrzewanie, które od kilku miesięcy wpędzają przedsiębiorców w tarapaty finansowe. Które sklepy w Polsce z tego powodu będą działać krócej?

Lidl nie skróci godzin pracy
fot. Bartlomiej Magierowski/East News

Sklepy deklarują oszczędzanie energii. Jedni rezygnują z podświetlania banerów lub pozbywają się części lodówek, inni stawiają na krótszy czas pracy jak np. sieć Netto. Krótsze godziny pracy obowiązywać będą także w Kauflandzie, choć jak czytamy w komunikacie spółki, nie jest to decyzja podyktowana rosnącymi cenami energii. Czy Lidl, który zamierza zaoszczędzić na oświetleniu, rozważa szybsze zamknięcie sklepów?

Sklepy skracają czas pracy. Wszystko przez ceny energii

„W tym momencie nasze sklepy działają w standardowych godzinach otwarcia. Jednak warto zaznaczyć, że prowadzimy obecnie analizy oraz testy w redukcji zużycia energii poprzez zmniejszenie natężenia oświetlenia lub jego wyłączanie. Nasze wszystkie działania prowadzimy po to, aby w dalszym ciągu móc oferować klientom wysokiej jakości produkty w niskiej, atrakcyjnej cenie” – czytamy w odpowiedzi biura prasowego Lidla.

Sieć zaznaczyła, że oszczędza energię na różne sposoby: poprzez energooszczędne oświetlenie LED, montaż pomp ciepła, czy fotowoltaikę.

Czy inne sieci handlowe także skrócą czas pracy? Z odpowiedzi biura prasowego Biedronki wynika, że dotychczasowe działania związane z ograniczaniem kosztów zużycia energii tj. montaż instalacji fotowoltaicznych, mogą okazać się wystarczającym rozwiązaniem i nie trzeba będzie szybciej zamykać sklepów.

Carrefour także nie planuje zmian w organizacji pracy. „Obecnie nie planujemy zmiany godzin pracy naszych sklepów. Od wielu lat stosujemy liczne rozwiązania, mające na celu ograniczenie zużycia energii w sklepach” – czytamy w odpowiedzi spółki.

Sieć Stokrotka z kolei „analizuje sytuację”. Jej biuro prasowe także opisało szereg działań mających na celu obniżenie kosztów energii (montaż paneli fotowoltaicznych, rezygnacja z oświetlenia logo i parkingów przy sklepach).

Dino z kolei sprawy nie komentuje. Czekamy na odpowiedzi pozostałych największych sieci handlowych.

loader

RadioZET.pl