McDonald’s i KFC zawieszają działalność w Rosji z powodu wojny
Restauracje sieci McDonald’s i KFC przestają działać na terenie Rosji. O decyzji koncernów poinformowały agencje Reuters i Bloomberg. Podkreśliły jednak, że firmy zdecydowały się na taki ruch pod dużym naciskiem społecznym i groźbą bojkotu.

Wojna w Ukrainie toczy się nie tylko na gruncie militarnym. Kraje, które sprzeciwiają się inwazji agresora, wycofują rodzime firmy i instytucje z Rosji, a także nakładają sankcje gospodarcze. W odwecie Putin chce zamknąć usta mediom i obywatelom. Zapowiedział wprowadzenie
kary 15 lat więzienia za mówienie o sankcjach dla Rosji.
Ogromna grupa międzynarodowych koncernów wycofała swoje przedstawicielstwa w Rosji lub całkowicie zamknęła działalność na tym terenie. Przez długi czas wśród firm, które pozostawały na terytorium agresora utrzymywały się restauracje McDonald’s oraz KFC. Agencja Reuters poinformowała, że sieć gastronomiczna właśnie zmieniła zdanie.
McDonald’s i KFC zawieszają działalność w Rosji z powodu wojny
Sieć McDonald’s posiada na terenie Rosji ok. 850 restauracji. W najbliższym czasie wszystkie mają zostać zamknięte. Decyzja zapadła po licznych apelach społecznych i bojkocie restauracji przez internautów. Sytuację skomentował krótko szef polskiego oddziału sieci w rozmowie z Business Insider.
To decyzja, na którą czekaliśmy
W portalu czytamy, że koncern McDonald’s zakomunikował zawieszenie działalności restauracji na terenie Rosji, ale nadal będzie utrzymywał pracowników i wypłacał im pensje. Oznacza to, że 62 tysiące zatrudnionych w sieci osób będzie regularnie otrzymywać wynagrodzenie.
Wcześniej o wycofaniu się z Rosji poinformowały m.in. marki Adidas, Audi, Apple, BMW, H&M. Chanel, IKEA, Netflix, Jaguar, PayPal, Shell, itp. Agencja Bloomberg ujawniła, że w ślad za nimi poszła również sieć KFC. W depeszy podkreślono jednak, że największe światowe marki (również McDonald's) były naciskane do wstrzymania działalności w Rosji przez kilka instytucji, między innymi przez fundusz emerytalny stanu Nowy Jork.
W oficjalnym oświadczeniu spółki pojawiła się informacja, że "Yum! Brands przekieruje również wszystkie zyski z działalności w Rosji na cele humanitarne".
RadioZET.pl/Reuters/BusinessInsider/Bloomberg