Obserwuj w Google News

Bank przyznał się do pobrania zbyt wysokich opłat. Jak otrzymać zwrot?

2 min. czytania
03.10.2022 13:48
Zareaguj Reakcja

Z „przyczyn technicznych” klienci PKO BP zostali obciążeni nieprawidłowymi opłatami za prowadzenie rachunku. Bank przeprosił i zapowiedział zwrot niesłusznie pobranych środków.

banknoty w rękach mężczyzny
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

PKO BP zauważył, że system informatyczny błędnie wyliczył opłaty za prowadzenie rachunku. Część klientów z tego powodu zapłaciła więcej, niż powinna. Reakcja instytucji była natychmiastowa: zapowiedziano zwrot pieniędzy.

Awaria systemu powinna więc stać się tylko przejściową niedogodnością. O wiele bardziej niepewnie czują się zapewne klienci Getin Noble Banku, który 3 października w ramach przymusowej restrukturyzacji został przejęty przez bank BFG. Zmiana ma być niewidoczna dla klientów – większość z nich nawet nie powinna zauważyć zmiany.

PKO BP odda pieniądze klientom. „Nieprawidłowe opłaty za prowadzenie rachunku”

Bank wydał bardzo lakoniczny komunikat, w którym uspokoił klientów dotkniętych przez błędne naliczenie opłat.

„Z przyczyn technicznych, u niektórych klientów nieprawidłowo naliczyliśmy opłaty za prowadzenie rachunku. Przepraszamy i w najbliższych dniach będziemy zwracać niepoprawnie pobrane kwoty” – poinformował bank. Informacja została także opublikowana w mediach społecznościowych.

Redakcja poleca

PKO BP zapewniło, że zwroty będą dokonywane automatycznie w przeciągu kilku najbliższych dni. Klienci nie muszą składać reklamacji, żeby odzyskać środki. W sieci pojawiły się szybko pytania także o podwyżki innych parametrów umów, tutaj jednak bank nie miał już tak szybkiej (i korzystnej dla klientów) odpowiedzi.

Bank PKO BP jest jednym z największych podatników w Polsce, pod względem wysokości środków oddawanych fiskusowi przegrywając tylko z Orlenem. W 2021 roku do budżetu państwa wpłacił 1,4 mld zł z tytułu CIT.

RadioZET.pl/PKO BP