Zamknij

Darmowe zakupy w Żabce. Błąd w aplikacji

24.01.2023 12:24

Bagażniki samochodów wypełnione torbami z zakupami zdobytymi za darmo z powodu odkrytego błędu aplikacji Żabki – takie zdjęcia zaczęły pojawiać się w sieci. Wraz z nimi instrukcje, co zrobić, żeby bezkosztowo „doładować” sobie liczbę żappsów. A te wymienić w sklepie na realne produkty.

sklep Żabka
fot. Tomasz Jastrzebowski/REPORTER/East News

Żabka stała się dla klientów mniej przejmujących się uczciwością prawdziwym eldorado. Z powodu błędu w aplikacji sieci handlowej użytkownicy mogli dodawać sobie żappsów – punktów lojalnościowych, które (po zgromadzeniu odpowiedniej ich liczby) można było użyć do zapłacenia za zakupy. Błąd został już naprawiony, konta kupujących, którzy wykorzystali lukę zablokowane, a Żabka rozważa dalsze kroki.

Sposób na darmowe zakupy w Żabce. Nieautoryzowane doładowanie żappsów

Ceny w sklepach znacznie wzrosły – w ujęciu rocznym za codzienne zakupy płacimy prawie 20 procent drożej, niż na początku 2022. To jeszcze nie koniec postępujące drożyzny: Marcin Lenkiewicz, wiceprezes grupy Blix, powiedział w podcaście „Biznes. Między wierszami”, że producenci są dopiero w połowie drogi, jeśli chodzi o podwyższanie cen. Ekspert wytłumaczył także jak ukrywane są nowe, wyższe ceny oraz w jaki sposób zmienią się z tego powodu promocje.

Klienci Żabki znaleźli sobie sposób na obniżenie cen do zera: wykorzystali do tego lukę, którą została znaleziona w aplikacji sieci sklepów. Po wysłaniu odpowiednio spreparowanego komunikatu (na poziomie programistycznym) do Żappki można było zwiększyć liczbę przypisanych do końca żappsów. Punkty te przyznawane są w ramach programu lojalnościowego kupującym: im wyższa kwota zapłacona za zakupy, tym więcej żappsów otrzymują klienci.

Wykorzystując błąd w aplikacji można było doładowywać żappsy bez ponoszenia żadnych opłat. W praktyce oznaczało to możliwość przeprowadzenia „darmowych” zakupów: punkty można wykorzystać do zapłaty za sprawunki. W mediach społecznościowych miały pojawić się zdjęcia prezentujące całe bagażniki zdobytych w takich sposób produktów.

Jak podał serwis zafanatrzeciastrona.pl Żabka po wykryciu problemu wyeliminowała go. Klienci, którzy skorzystali z metody na cudowne rozmnożenie żappsów, otrzymali tymczasowego bana, a sieć ostrzegła ich, że podejmie decyzję w sprawie dalszego postępowania po zbadaniu incydentu.

„Mamy podejrzenie, że na Twoim koncie naruszono Regulamin poprzez pozyskiwanie żappsów za zakupy innych osób. Chcemy wyjaśnić tę sytuację więc zdecydowaliśmy się zablokować Twoje konto na okres nie dłuższy niż 14 dni. Poinformujemy Cię o naszych dalszych decyzjach” – przekazała Żabka użytkownikom aplikacji, którzy w nieautoryzowany sposób powiększali liczbę posiadanych żappsów. „W reakcji na te naruszenia dokonaliśmy blokady kont, na których doszło do niedozwolonych aktywności. Jesteśmy na etapie wyjaśniania całej sytuacji we współpracy z naszymi partnerami technologicznymi” - przyznało biuro prasowe Żabki.

loader

RadioZET.pl/zaufanatrzeciastrona.pl