Zamknij

Następca Getin Banku wystartował. Co zaoferuje klientom VeloBank?

Katarzyna Witwicka
22.11.2022 14:52

VeloBank to nowa marka w polskiej bankowości. Podmiot ten powstał na bazie „pozostałości” po restrukturyzowanym Getin Noble Banku. Bank ma ambitne cele: w trzy lata chce zdobyć zaufanie prawie pół miliona klientów.

Getin Bank to już przeszłość
fot. PIOTR KAMIONKA/REPORTER/East News

Getin Noble Bank to przykład kruchości sektora bankowego. Bankowy Fundusz Gwarancyjny we wrześniu br. zdecydował o jego restrukturyzacji. Teraz bank ruszył z „czystą kartą” pod nazwą VeloBank S.A. W jaki sposób podmiot ten zamierza zdobyć zaufanie potencjalnych klientów?  

VeloBank. Co do zaoferowania ma następca Getin Banku?

VeloBank przedstawił plany na lata 2023-25. Te wydają się odważne, zważywszy, że podmiot ten chce do końca 2025 roku pozyskać 400 tys. aktywnych klientów.  Bank chce także „poprawić profil ryzyka nowej sprzedaży i osiągnąć skumulowany zysk w wysokości 1,5 mld zł”.

Podstawowym produktem nowego banku będzie VeloKonto, czyli rachunek osobisty. „Za zakupy kartą, telefonem z kartą wirtualną lub BLIK można zyskać nawet do 600 zł, które będą odkładane na wysokooprocentowany rachunek oszczędnościowy VeloSkarbonka (8 proc. do kwoty 3 tys. zł)” – czytamy w ofercie.

VeloKonto to dla nas pierwszy krok w kierunku budowania stabilnej pozycji VeloBanku na rynku consumer finance. (…) Stawiamy mocny akcent zarówno na bankowość elektroniczną i mobilną, których nowe odsłony zaprezentujemy w nadchodzących miesiącach, jak i rozwój sieci oddziałów. Intensyfikujemy również prace nad rozwojem oferty opartej o hiperpersonalizację, co pozwoli nam na jeszcze lepsze zrozumienie potrzeb klientów i zaoferowanie im produktów oraz usług w oparciu o ich indywidualne preferencje. Bliskie jest nam podejście biznesowe znane z fintechów i wykorzystujemy je w rozwoju naszej instytucji – podkreślił Adrian Adamowicz, Członek Zarządu ds. produktu i sieci sprzedaży.

Bank ma mieć w ofercie także lokaty i konta oszczędnościowe. W 2023 roku podmiot ten zacznie udzielać kredytów hipotecznych i pożyczek dla firm. Wtedy także pojawi się aplikacja VeloBanku. Bank zakłada, że do końca 2023 roku pozyska 150 tys. nowych aktywnych klientów, a do 2025 roku łącznie 400 tys.

loader

RadioZET.pl/mat.pras