Polacy pokochali nowe alkohole. Jeden z nich ''piją głównie starsze panie''
Choć wciąż ulubionymi alkoholami Polaków są jasne piwo i wódka, w ciągu ostatniego roku pojawiło się wiele zadziwiających mód na napoje do tej pory niszowe - pisze w piątek "Rzeczpospolita".

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku
Jak podkreślono, aż o 47 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy urosła sprzedaż win aromatyzowanych. O połowę wzrosła również sprzedaż prosecco. Popularne są też likiery na bazie mleka. Piją je według sprzedawców głównie starsze panie, a i tak ich sprzedaż ruszyła o 16 proc. Lubiane jest też piwo w ogóle bez procentów.
Co piją Polacy? Zaskakujące wyniki badań
Jak wskazuje gazeta, w winach musujących gwiazdą są włoskie prosecco i hiszpańska cava, ich sprzedaż w ciągu ostatnich 12 miesięcy (do maja 2019 r.) wzrosła aż o połowę i odpowiada za blisko 40 proc. wartości całej półki z winami musującymi.
Popularność białych musujących win to trend światowy, na który Włochy reagują wzrostem produkcji
Prosecco jest też dużo tańsze od szampana, też skądinąd wina musującego, dzięki innej metodzie produkcji. "Wina z Półwyspu Apenińskiego rozpychają się na polskich półkach, Włosi utrzymują się tu na pozycji lidera już od ośmiu lat (pod względem wartości importu, nie ilości), a w ubiegłym roku ich import skoczył o 20,7 proc. i był wart 277 mln zł" - czytamy.
RadioZET.pl/PAP/Rzeczpospolita