Dzieci uzależnione od smartfonów. Rodzice są przerażeni

Redakcja
25.02.2018 20:09
Dzieci uzależnione od smartfonów. Rodzice są przerażeni
fot. LECH GAWUC/REPORTER

Niemal połowa rodziców w USA martwi się, że ich dzieci są uzależnione od smartfonów i innych urządzeń mobilnych — wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez organizację pożytku publicznego Common Sense i firmę SurveyMonkey.

Chcesz czytać częściej takie artykułu? Dołącz do grupy dla rodziców na Facebooku

Według ankiety 47 proc. rodziców w Stanach Zjednoczonych wyraża zaniepokojenie częstotliwością, z jaką ich dzieci sięgają po swoje urządzenia mobilne. Dla porównania jedynie 32 proc. dorosłych widzi problem uzależnienia od elektronicznych gadżetów u siebie.

Zobacz także

Blisko połowa rodziców ma również obawy odnośnie do wpływu częstego korzystania z urządzeń mobilnych na zdrowie psychiczne ich dzieci. Jeden na pięciu respondentów deklaruje, że są „ekstremalnie” albo „bardzo” zaniepokojeni.

Zdaniem szefa pionu badań w firmie SurveyMonkey, która pomogła w przeprowadzeniu ankiety, Jona Cohena, „uzależnienie od technologii zdobywa coraz więcej uwagi u dorosłych, szczególnie u rodziców nastolatków. Są oni zaniepokojeni tym, jak z technologii korzystają ich dzieci, o wiele bardziej niż własnymi problemami”.

89 proc. ankietowanych rodziców jest przekonanych, że to w ich gestii leży kontrola nad użyciem elektronicznych gadżetów przez dzieci.

To również Cię zainteresuje: Okiem eksperta: Czy Twoje dziecko zbyt dużo gra na komputerze?

Ankietę przeprowadzono w dniach pomiędzy 25 i 29 stycznia br. na próbie 4201 dorosłych z dziećmi poniżej osiemnastego roku życia. Dane przeanalizowano z uwzględnieniem struktury demograficznej społeczeństwa w Stanach Zjednoczonych.

Tymczasem wielkie firmy technologiczne w rodzaju Apple, Google i Facebooka w ostatnich miesiącach zostały wywołane do tablicy w kwestii zaproponowania odpowiednich rozwiązań mających przeciwdziałać uzależnianiu się dzieci od korzystania z ich produktów. Organizacja Common Sense w tym miesiącu uruchomiła kampanię społeczną pod nazwą „Prawda o Technologii” (ang. „The Truth About Tech”) mającą na celu pokazanie negatywnego wpływu technologii na zdrowie psychiczne.

Robert Rutkowski: nie kupujmy dzieciom aż tylu zabawek. Ograniczajmy im ilość bodźców [WYWIAD]

Jak mówi szef firmy, James P. Steyer, „zmartwienia rodziców dotyczące tego, jak dzieci korzystają z technologii, są bardzo uzasadnione. Jednocześnie rodzice czują, że są pozostawieni sami sobie z tymi problemami. Byłoby miło, gdyby firmy technologiczne dostrzegły problem i zechciały współpracować z rodzicami”.

RadioZET.pl/PAP/DG