Zamknij

Nowy dyskont w Polsce. Mere będzie konkurencją dla Lidl i Biedronki?

Redakcja
31.07.2018 13:35
Mere dyskont
fot. Pixabay

Już niedługo na polskim rynku pojawi się nowy dyskont – Mere. Właściciele marki planują otwarcie 105 punktów w całym kraju. Lidl i Biedronka mają się czego obawiać?

Dyskont Mere należy do rosyjskiej firmy Svetofor, która planuje intensywną ekspansję w Europie Środkowej. W Polsce do końca bieżącego roku powstać ma osiem punktów. Pierwsze dyskonty Mere powstaną głównie w południowej Polsce, jednak docelowo będzie ich aż 105 w całym kraju. Niebawem rozpocznie się rekrutacja kierowników sklepów i personelu.

Jak informuje w swoich komunikatach Mere, sieć ma wyróżniać się niskimi cenami – nawet o 20-30 proc. niższymi niż ceny w konkurencyjnych sklepach. Zdaniem specjalistów sieci niskie ceny można uzyskać m.in. dzięki współpracy z producentami, sztywnej polityce kosztowej, minimalnej marży czy redukcji kosztów opakowań.

Sieć chce skupić się na towarach ekonomicznych i ze średniej półki, nie planuje sprzedaży produktów luksusowych oraz towarów szybko psujących się – informuje serwis dlahandlu.pl.

Pierwsze sklepy będą miały powierzchnię od 800 do 1200 mkw. Pracę znajdzie w nich po 20 pracowników. Jeśli chodzi o dostępny w Mere asortyment, to będzie się on składał 70 proc. z żywności i 30 proc. artykułów nieżywieniowych.
Sieć Mere powstała w 2009 roku i ma obecnie około 800 sklepów w Rosji, na Białorusi, w Kazachstanie oraz w Chinach (gdzie działa pod logo Svetofor). Azerbejdżan, Rumunia, Polska i Niemcy to kolejne kraje, w których firma chce prowadzić swoją działalność.

Zagłosuj

Uważasz, że na polskim rynku jest miejsce dla kolejnego dyskontu?

Liczba głosów:

RadioZET.pl/dlahandlu.pl/SA