Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Odwołano kilkadziesiąt kursów Flixbusa. Wśród poszkodowanych para niewidomych

26.12.2018 21:29
xxx wiadomosci

W okresie bożonarodzeniowym kilkadziesiąt kursów autobusowych Flixbusa zostało odwołanych. Problem dotknął prawdopodobnie setek pasażerów, którzy kupili bilety na niezrealizowane przejazdy. Flixbus tłumaczy, że powodem problemów był "błąd w komunikacji" z jednym z podwykonawców.

Odwołano kilkadziesiąt kursów Flixbusa. Wśród poszkodowanych para niewidomych fot. Bjoern Wylezich/Shutterstock (ilustracyjne)

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku 

Sprawa dotyczy kursów autobusowych realizowanych w dniach 23-25 grudnia przez BP Tour - partnera Flixbusa obsługującego trasy z Lublina do Wrocławia, Gdyni, Zakopanego i Krakowa. 

Według nieoficjalnego profilu Flixbusa na Facebooku odwołano w tym czasie 40 kursów, a grupa poszkodowanych pasażerów może maksymalnie liczyć 710 osób (ostatecznie ta liczba może okazać się znacznie mniejsza). Wielu klientów nie zostało poinformowanych na czas o tym, że planowane przejazdy w ogóle się nie odbędą. 

Para niewidomych została na dworcu autobusowym

Wśród poszkodowanych znalazła się para niewidomych, która na miesiąc przed Wigilią kupiła przez Flixbusa bilety na przejazd autobusem BP Tour z Lublina do Gdyni. Według zamieszczonej na Facebooku relacji Bartosza Radomskiego i Klaudii Sieradzkiej, obie firmy transportowe na kilka dni przed 24 grudnia przekazywały sprzeczne informacje na temat planowanego kursu. 

"Natychmiast zadzwoniliśmy na infolinię Flixbusa, żeby poinformować o całej sytuacji. Konsultantka poinformowała nas, że zweryfikuje zaistniałą sytuację i oddzwoni do nas. Rzeczywiście już na drugi dzień dostaliśmy telefon od firmy Flixbus, że przejazd się odbędzie i zostanie zrealizowany przez przewoźnika BP Tour. Po telefonie do firmy BP Tour dowiedzieliśmy się, że przejazd jest odwołany, a odpowiedzialność za przejazd ponosi Flixbus po mimo, że w regulaminie sprzedaży widnieje informacja, że przejazd jest realizowany przez firmę BP Tour na jej odpowiedzialność i zgodnie z jej regulaminem" - napisała para na Facebooku.

Ostatecznie planowany przejazd nie został zrealizowany. 

"Firma Flixbus zostawiła dwoje niewidomych na dworcu PKS w Wigilię bez żadnej pomocy. O pani na infolinii usłyszeliśmy, że jakoś musimy sobie poradzić. Nie zaproponowano nam żadnej możliwości rozwiązania tej sytuacji. Sprawa ta pokazuje, jak Flixbus traktuje polskich niepełnosprawnych pasażerów" - dodał Bartosz i Klaudia.

Powodem problemów "błąd w komunikacji"

Jak podał portal fly4free.pl, BP Tour tylko luźno współpracuje z Flixbusem, co praktycznie ogranicza się tylko do udostępnienia przez zielonego przewoźnika swojej platformy sprzedaży biletów. 

- Z przykrością potwierdzamy, że część kursów BP Tour, partnera współpracującego z FlixBusem, w czasie świątecznym i noworocznym została odwołana. Dotyczy to kursów o wybranych godzinach na trasach: Lublin-Kraków, Lublin-Gdynia, Lublin-Zakopane i Lublin-Wrocław – potwierdził Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska, cytowany przez fly4free.pl.

Dodał, że powodem problemów był "błąd komunikacji".

- BP Tour dostarcza FlixBusowi rozkłady, na podstawie których bilety na kursy BP Tour umieszczane są na platformie sprzedażowej. Niestety, w komunikacji między stronami wystąpił błąd - argumentował Leman. 

Flixbus zapewnił, że udało się znaleźć zastępcze kursy dla trzech czwartych pasażerów dotkniętych problemem z przejazdami z Lublina. Pozostałym zielony przewoźnik zaoferował zwrot kosztów podróży zrealizowanych na własną rękę.

– FlixBus wraz z partnerem współpracującym najmocniej przepraszają za powstałe niedogodności. Pasażerowie, których kursy realizowane są bezpośrednio przez FlixBusa, mogą pozostać spokojni, ponieważ ich kursy odbywają się zgodnie z rozkładem – podkreślił Leman.

RadioZET.pl/fly4free.pl/PTD

Oceń