Obserwuj w Google News

Socjolog SWPS o pułapkach zastawianych na nas w sklepach: Czarny piątek to ściema

Redakcja
1 min. czytania
01.12.2017 23:24
Zareaguj Reakcja

Piątkowym gościem w Popołudniu z Radiem ZET był socjolog dr Michał Jan Lutostański, który opowiedział, w jakie pułapki wpadamy jako klienci sklepów zarówno stacjonarnych, jak i internetowych.

Socjolog SWPS o pułapkach zastawianych na nas w sklepach: Czarny piątek to ściema
fot. RadioZET.pl

Socjolog z uniwersytetu SWPS dr Michał Jan Lutostański opowiedział o sztuczkach sprzedawców, jakie robią, aby klienci zakupili większą ilość produktów w ich sklepie. Okazuje się, że w marketingowe pułapki możemy wpaść zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i w sieci. Podobnie sprawa ma się na temat "Czarnego piątku", który - zdaniem socjologa - w USA działa sprawnie, jednak u nas w kraju jest tylko namiastką tego oryginalnego, zza oceanu.

Gdy sklepy mają w magazynach większą ilość wina włoskiego, puszczają w głośnikach włoskie piosenki. Gdy chcą sprzedać zapas win francuskich, między regałami lecą francuskie przeboje. To tylko jeden z wielu sposobów. O kilku innych powiedział socjolog z SWPS w studiu Radia ZET.

RadioZET.pl/strz