Oceń
Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku
Akcja – jak podkreśla Kaja Bielawska – powstała z potrzeby serca.
- Zespół Downa jest mi bliski, mam 25-letnią siostrę Monikę, która zainspirowała mnie do zrobienia tej kampanii. Mam możliwość pracować wśród wspaniałych osób, które wsparły mój pomysł i pomogły mi w realizacji kampanii - mówi dla Wirtualnych Mediów.
We współpracy z fundacją „Bardziej Kochani” stworzyła wideo. Występują w nim dorośli z zespołem Downa. Dzielą się swoimi marzeniami, pasjami i doświadczeniami. Chcą łamać stereotypy. Pokazywać, że osoby z trisomią 21 mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne - akceptacji, tolerancji i szacunku.
PRZECZYTAJ TEŻ:
- Niezwykła sesja modowa z udziałem osób z Zespołem Downa. Zachwycające zdjęcia
- #Liniaprosta. Linia prosta na dłoni
- Wcześniej nie miałem do czynienia z osobami z zespołem Downa. Przychodząc na plan spodziewałem się, że będą tylko dramaty, troski, łzy i jedno wielkie użalanie się nad sobą. A z tego, co zauważyłem, to są osoby, które w ogóle nie dbają o atencję, nie chcą jakiegoś wyjątkowego zainteresowania, chcą być po prostu traktowane normalnie - przekonuje w rozmowie z portalem Wirtualne Media Bartek Szkop, reżyser spotu.
Kampania wystartowała 21 marca w Światowym Dniu Osób z Zespołem Downa pod hasztagiem #zespolkolorowychskarpetek.
Tego dnia ludzie na całym świecie – na znak solidarności z osobami dotkniętymi tą wadą genetyczną – wkładają dwie różne skarpetki i udostępniając w sieci swoje zdjęcia, walczą w ze stereotypami, strachem czy niechęcią wobec dzieci i dorosłych z zespołem Downa.
RadioZET.pl/Wirtualne Media/JŚ
Oceń artykuł