Facebook tłumaczy się z globalnej awarii. „Wywołaliśmy problem”

04.07.2019 12:17
Facebook tłumaczy się z globalnej awarii. „Wywołaliśmy problem”
fot. Shutterstock

Awaria Facebooka, Messengera i Instagrama wstrząsnęła internautami w Europie i USA. Środowe utrudnienia w ładowaniu lub wysyłaniu zdjęć w serwisach i aplikacjach Facebooka zostały spowodowane przez firmę w trakcie rutynowego przeglądu i konserwacji systemu — poinformował koncern. 

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

Awaria Facebooka zaczęła się w środę około 14:00 czasu polskiego. Dwanaście godzin później Facebook na oficjalnym koncie na Twitterze przeprosił za niedogodności i poinformował, że „problem został rozwiązany”, a usługa powinna być już w pełni dostępna dla wszystkich użytkowników. Podobną informację opublikował Instagram.

Awaria Facebooka i Instagrama 

Użytkownicy serwisów społecznościowych i komunikatorów koncernu Marka Zuckerberga mieli trudności z umieszczaniem i wyświetlaniem zdjęć i treści multimedialnych. Usterka dotyczyła wszystkich usług należących do firmy, w tym samego Facebooka oraz komunikatora WhatsApp i platformy Instagram, jednak dotknęła tylko części filmów i fotografii.

Według śledzącego awarie w sieci serwisu Downdetector problemy z Instagramem zgłosiło ponad 14 tys. użytkowników, podczas gdy ponad 7,5 tys. skarżyło się na działanie Facebooka, a 1,6 tys. na utrudnienia w korzystaniu z aplikacji WhatsApp. DownDetector odnotował także skargi na wyświetlanie wiadomości multimedialnych w komunikatorze Messenger. Mapa serwisu prezentująca na żywo przestoje w sieci pokazała, że problemy stron i aplikacji amerykańskiego koncernu technologicznego dotyczyły głównie części Europy i Stanów Zjednoczonych.

„W trakcie jednego z naszych rutynowych przeglądów funkcjonowania systemu wywołaliśmy problem utrudniający niektórym użytkownikom ładowanie lub wysyłanie zdjęć i nagrań wideo” – napisał w swym komunikacie Facebook, informując, że stara się przywrócić normalne działanie usług tak szybko, jak to możliwe.

Zobacz także

To kolejne w ostatnich miesiącach znaczne zakłócenia w działaniu serwisów i aplikacji spółki założonej i zarządzanej przez Marka Zuckerberga. W połowie marca koncern informował o poważnej awarii Facebooka, WhatsAppa i Instagrama, które były niedostępne dla niektórych użytkowników nawet przez 24 godziny. Problem, który miał być spowodowany błędną konfiguracją serwera, dotyczył przede wszystkim mieszkańców Europy, Japonii oraz Ameryki Północnej i Południowej. Firma ogłosiła wówczas, że rozważa zwrot kosztów poniesionych przez reklamodawców, którzy w wyniku awarii utracili widoczność zakupionych przez siebie na Facebooku treści marketingowych. 

RadioZET.pl/PAP