Aż 1,5 mln klientów płatnych TV zapowiada rezygnację z umów. Nie chcą płacić za TVP

Redakcja
08.06.2017 16:38
Aż 1,5 mln klientów płatnych TV zapowiada rezygnację z umów. Nie chcą płacić za TVP
fot. pexels.com

Wszystko wskazuje na to, że nadchodzi zły czas dla dostarczycieli sygnału telewizyjnego. Abonenci płatnych telewizji są zaniepokojeni planowanymi zmianami przepisów pobierania abonamentu RTV. Aż 1,5 mln klientów zapowiada rezygnację z umowy. Resort natomiast wyliczył już, że jeśli nowe przepisy wejdą w życie, zyskają dodatkowo 620 mln złotych rocznie.

Powodem całego niepokoju są doniesienia, że operatorzy platform cyfrowych i kablówek mają przekazywać Poczcie Polskiej informacje, które umożliwiają ściąganie abonamentu radiowo-telewizyjnego.

Nowe przepisy

Nowe przepisy mówią, że operatorzy mają przekazywać dane o swoich klientach Poczcie Polskiej, która jest odpowiedzialna za pobieranie abonamentu RTV. Poczta od operatorów ma dostawać takie dane jak imię i nazwisko, adres zamieszkania i korzystania z usługi, PESEL lub inny numer potwierdzający tożsamość, czy data zawarcia umowy.

Większość nie chce TVP

Jeśli z danych będzie wynikało, że ktoś posiada jeden lub więcej odbiornik telewizyjny, nie będzie mógł nie płacić abonamentu radiowo-telewizyjnego. Jak podaje portal Wirtualne Media, duża część badanych wolałaby zrezygnować z kanałów TVP, by uniknąć tego scenariusza, a kilkanaście proc. badanych abonentów płatnej telewizji twierdzi, że po wprowadzeniu przepisów wypowie umowę operatorowi. Jeśli abonenci zrobią to, co zapowiadają, rynek płatnej telewizji straciłby nawet 1,5 mln klientów.

Nawet 40 proc. klientów zapowiada, że po wejściu w życie zapowiadanych przepisów, rozważy wypowiedzenie umowy swojemu operatorowi. Najwięcej takich osób jest wśród klientów NC+ i Multimedia.

Resort dzieli skórę na niedźwiedziu

Ponad 2/3 abonentów zgodziłoby się na rozwiązanie, w którym nie musieliby opłacać abonamentu w zamian za wykreślenie z listy programów kanałów Telewizji Polskiej. Tymczasem Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego twierdzi, że gdy przepisy wejdą w życie, 2,8 mln Polaków zacznie płacić abonament, co ma przynieść dodatkowo 620 mln złotych rocznie.

Zobacz także

RadioZET.pl/WirtualneMedia/strz