Zmiana preferencji alkoholowych wśród Polaków

Redakcja
13.07.2018 10:52
Alkohol
fot. Wojciech Strozyk/REPORTER

Pierwszy raz w historii Polacy wypili więcej najdroższych alkoholi niż najtańszych – rynek premium przegonił najniższą półkę cenową. Mimo tych zmian wciąż króluje piwo – pisze w piątek „Rzeczpospolita”. 

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

„Coraz bogatsi Polacy sięgają po coraz droższe alkohole, dlatego pędzi sprzedaż whisky premium, najlepiej z orientalnych krajów, a spada – najtańszego piwa” – donosi w piątek gazeta. Jak dodaje, „liczba wprowadzanych na rynek małych kolorowych wódek podwoiła się z roku na rok”. „Ciekawostką jest wino brokatowe, o którym przed dwoma laty nikt nie słyszał” – czytamy w dzienniku.

„Jak wyliczył Nielsen w raporcie przekazanym «Rzeczpospolitej», rynek alkoholi urósł w ubiegłym roku do 32,6 mld zł. Mimo że liczba sprzedanych litrów alkoholu niemal się nie zmienia, w głębi tej szalenie interesującej półki zachodzą intensywne zmiany” – podaje gazeta.

Co piją Polacy? 

„Alkohol odpowiadał w 2017 r. za jedną piątą koszyka polskiego dóbr szybkozbywalnych, który jest wart 160,2 mld zł” – wylicza „Rz”. „Większość kategorii alkoholowych wzrosła zarówno pod względem sprzedaży wartościowej, jak i miejsca zajmowanego na półce. Wyjątkiem pozostają wermuty i drinki oraz cydr” – mówi „Rz” Agata Lorenc, dyrektor ds. klientów w Nielsenie.

Gazeta wylicza, że „wartość sprzedaży windują przede wszystkim wódka i piwo, ich łączna sprzedaż sięga blisko 27 mld zł.” „Zwłaszcza piwo jest istotne, ponieważ odpowiada za 9 na 10 litrów sprzedanego nad Wisłą alkoholu” – zaznacza „Rz”.

Zobacz także

Gazeta podkreśla, że „ubiegły rok był dla branży trudny, co widać w słabszym niż poprzednio wzroście”. „Z roku na rok rynek urósł o 0,5 mld zł, w poprzednich latach o 1,2 mld zł. Wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie jednak lepszy” – podsumowuje „Rz”.

„Pierwsze pięć miesięcy 2018 r. przyniosło dalszy rozwój sprzedaży whisky, rumu, ginu, win deserowych i stołowych. Ciepła wiosna pozytywnie wpłynęła na sprzedaż napojów niskoalkoholowych, głównie piwa” – mówi „Rz” Lorenc.

Zagłosuj

Twój ulubiony alkohol to:

Liczba głosów:

RadioZET.pl/PAP/DG