Zamknij

Szef "Wiadomości" TVP: nie działamy na polityczne zamówienie. Lawina kąśliwych komentarzy

24.09.2021 10:26
"Wiadomości" TVP
fot. Centrum Informacji TVP

"Dziennikarze TVP nie działają na polityczne zamówienie" - napisał na Twitterze Jarosław Olechowski, szef "Wiadomości" TVP. Odniósł się w ten sposób do treści maili, które miały wypłynąć ze skrzynki ministra Michała Dworczyka. "Oni tak na poważnie"- skomentował wpis Olechowskiego poseł KO Borys Budka.

TVP zostało wspomniane w jednym z najnowszych maili, ujawnionych w ramach przecieku ze skrzynki szefa kancelarii premiera Michała Dworczyka. Chodzi o rzekome wiadomości z października 2018 r., kiedy stowarzyszenie Miasto Jest Nasze opublikowało raport na temat reprywatyzacji w Warszawie. Wszystko działo się w kampanii przed wyborami samorządowymi.

W dokumencie wspomniano nazwisko prof. Macieja Kalińskiego, jednego ze współpracowników premiera Mateusza Morawieckiego. Został przedstawiony w raporcie jako antybohater afery reprywatyzacyjnej w stolicy.

TVP na pasku polityków? Szef "Wiadomości" zaprzecza

Publikacja miejskich aktywistów nie spodobała się otoczeniu szefa rządu. Jak wynika z opublikowanych maili, urzędnicy mieli odezwać się do poszczególnych redakcji, aby zareagować na publikację. "Dzwonię do TVP" - miał napisać Dworczyk. W kolejnej wiadomości dodał: "Rozmawiałem z Kurą - przyjął". Prawdopodobnie miał na myśli prezesa TVP Jacka Kurskiego, który w kręgach politycznych ma pseudonim "Kura".  

"To powinno tvp rozjechac, przepytac MJN, pomazac hipokryzje i celowe pomijanie faktow" (pisownia oryginalna) - napisała w kolejnym mailu osoba o personaliach Winston Wolf. W piątek do maili odniósł się szef "Wiadomości" TVP Jarosław Olechowski.

"Z ujawnionych rzekomych maili urzędników KPRM wynika, że oczekiwali od TVP wykonania politycznego zlecenia „rozjechania Miasto Jest Nasze”. Takie działania nie miały miejsca, co potwierdza treść naszych relacji reporterskich. Dziennikarze TVP nie działają na polityczne zamówienie" - napisał na Twitterze.

Do jego wpisu odnieśli się na Twitterze politycy i komentatorzy. "Oni tak na poważnie"- skomentował wpis Olechowskiego poseł KO Borys Budka. "MJN nie zostało rozjechane. TVP po prostu... przemilczało aferę, o której pisały wtedy wszystkie media" - napisał Jan Mencwel z MJN. "»Dziennikarze TVP nie działają na polityczne zamówienie«. A ja jestem długowłosą blondynką" - dodała Katarzyna Lubnauer, posłanka KO.

RadioZET.pl