Zamknij

Hulajnogi elektryczne. Będą zmiany przepisów, nowe obostrzenia i wysokie grzywny

11.08.2020 10:49
Zdjęcie ilustracyjne
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Hulajnogi elektryczne - nadchodzą zmiany przepisów i nowe obostrzenia. Ministerstwo Sprawiedliwości zajmie się modyfikacją przepisów, regulujących korzystanie z hulajnóg elektrycznych - podaje "Dziennik Gazeta Prawna". Resort przejął tę sprawę w związku z wolnym tempem pracy Ministerstwa Infrastruktury nad nową ustawą. Według założeń projektu za nieprzestrzeganie nowych przepisów może grozić nawet do 5 tysięcy złotych kary.

Hulajnogi elektryczne. Będą zmiany przepisów i nowe obostrzenia. Ustawę w tym zakresie przygotowuje resort Zbigniewa Ziobry.

Zirytowany wolnym tempem prac Ministerstwa Infrastruktury nad przepisami dotyczącymi urządzeń transportu osobistego sprawy w swoje ręce postanowił wziąć resort Zbigniewa Ziobry

- czytamy we wtorek w "Dzienniku Gazeta Prawna".

8 km/h po chodniku, 20 km/h po ulicy oraz 25 km/h po ścieżce rowerowej. Takie ograniczenia prędkości mają być wprowadzone dla elektrycznych hulajnóg. Wynika to z projektu nowelizacji prawa w ruchu drogowym, które przygotowało Ministerstwo Sprawiedliwości. Jak słyszymy w resorcie Zbigniewa Ziobry, ustawodawca musi zadbać przede wszystkim o bezpieczeństwo pieszych. A obecna sytuacja, gdzie e-hulajnogi pędzą po kilkadziesiąt kilometrów na godzinę chodnikami, jest nie do zaakceptowania

- informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Zobacz także

Gazeta zwraca uwagę, że to alternatywny projekt do już stworzonego przez Ministerstwo Infrastruktury.

Urzędnicy Ziobry uznali jednak, że podlegli Andrzejowi Adamczykowi fachowcy pracują zbyt opieszale

- napisano.

Zobacz także

Hulajnogi elektryczne. Zmiany przepisów i nowe obostrzenia, będą wysokie grzywny!

Hulajnogi elektryczne - ich użytkownicy będą zmuszeni jeździć znacznie wolniej. Projektowana ustawa ma wprowadzić pojęcie urządzenia transportu osobistego (UTO). Ma to być pojazd o szerokości nieprzekraczającej w ruchu 0,9 m i długości nieprzekraczającej 1,25 m, konstrukcyjnie przeznaczony do poruszania się wyłącznie przez kierującego znajdującego się na tym pojeździe, wyposażony w napęd elektryczny oraz oświetlenie, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h (wyjątkiem będzie wózek inwalidzki, który ustawowo zostanie wyłączony spod definicji UTO). Używanie pojazdów niespełniających powyższych wymogów będzie zagrożone grzywną do 5 tys. zł - informuje gazeta.

Do takich pojazdów zaliczyć można m.in. elektryczne rowery i skutery, małe samochody elektryczne, segwaye czy też coraz bardziej popularne w ostatnim czasie hulajnogi elektryczne

– wskazano w uzasadnieniu projektu.

Zobacz także

Dodano, że resort sprawiedliwości chce, aby kierujący UTO, który korzysta z drogi dla pieszych, był zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności, miał obowiązek ustępowania pierwszeństwa pieszym oraz jechał z prędkością nie większą niż 8 km/h.

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

RadioZET.pl/Dziennik Gazeta Prawna/PAP