Klienci dużego banku otrzymują dziwne wiadomości. To wirusy!

Redakcja
25.07.2018 17:25
Klienci dużego banku otrzymują dziwne wiadomości. To wirusy!
fot. Christoph Scholz, CC BY-SA 2.0

Klienci popularnego w Polsce banku są narażeni na złośliwe oprogramowanie, które udaje komunikaty bankowe. Zainstalowany wirus może przejąć kontrolę nad przelewami.

„Pojawiają się kolejne wersje złośliwego oprogramowania, które podszywa się pod komunikaty aplikacji mobilnych lub serwisów transakcyjnych. Szkodliwe oprogramowanie może przekierowywać kody SMS, wyświetlać fałszywe ekrany logowania do aplikacji, wymagające podania dodatkowych danych i w ten sposób wyłudzać dane dostępowe do serwisów transakcyjnych i aplikacji mobilnych” – ostrzega PKO Bank Polski.

Zobacz także

Do logowania się przez aplikację potrzebny jest tylko PIN. W tym przypadku bank nie wysyła haseł w SMS-ach ani nie prosi o instalowanie dodatkowych sterowników, aplikacji czy certyfikatów. Nie należy też wpisywać hasła do bankowości elektronicznej. Jeśli pojawia się o to prośba, to prawdopodobnie mamy do czynienia z próbą oszustwa.

Jak uniknąć oszustwa? Przede wszystkim nie należy instalować aplikacji z nieznanych źródeł i zachować ostrożność, a także pamiętać, jakie funkcje ma oficjalna bankowa aplikacja.

Zobacz też:

RadioZET.pl/Onet/maal