"Spragnieni i zmarznięci". Problemy polskich turystów w Egipcie [NOWE FAKTY]

Redakcja
05.09.2018 10:42
Kłopoty polskich turystów wracających z Egiptu
fot. Radio ZET

Nieprzyjemne zakończenie wakacji dla grupy polskich turystów. Ponad 12 godzin czekali na wylot z Szarm el-Szejk do Katowic. Po powrocie do kraju relacjonowali, że na lotnisku praktycznie byli pozostawienie bez żadnej informacji i opieki. Opóźnienia wpłynęły również na wylot kolejnej grupy turystów nad Morze Czerwone.

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

Około godz. 7:40 w środę na lotnisku w Pyrzowicach wylądował samolot z polskimi turystami, którzy od wtorkowego popołudnia czekali na powrót z Szarm el-Szejk.

- Niestety będąc na lotnisku mimo naszych telefonów nie pojawił się żaden z rezydentów biura Coral Travel Wezyr. Przestali po prostu odbierać od nas telefony. Skontaktowaliśmy się z gorącą linia biura, gdzie zostaliśmy delikatnie mówiąc "olani" - relacjonował Remigiusz Łepczak, jeden z pasażerów feralnego lotu.

Zobacz także

Wcześniej turyści mieli informację, że na egipskim lotnisku są "bezpieczni i mają czekać".

- Mimo iż informowaliśmy że są z nami małe dzieci, jesteśmy głodni, spragnieni i zmarznięci. W ciągu 12 godzin oczekiwania otrzymaliśmy łącznie dwa kawałki pizzy i dwie butelki wody. Mimo, iż lot został przełożony na następny dzień o hotelu mogliśmy tylko pomarzyć - tłumaczył Remigiusz Łepczak.

Dodał, że wszyscy poszkodowani pasażerowie złożą grupową reklamację.

Problemy z powrotem z Szarm el-Szejk nałożyły się również na rozpoczęcie wakacji przez kolejną grupę Polaków.

Zobacz także

Ponad 160 turystów mających we wtorek wieczorem odlecieć do egipskiego kurortu, dotrze tam dopiero w środę.

Przewoźnik– linie Air Cairo –- według informacji Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach - zapewnił czekającym na wylot w Polsce turystom należne im świadczenia - nocleg w hotelu i wyżywienie. Jeszcze przed południem mają odlecieć podstawionym już samolotem.

Pasażerowie pechowego lotu to klienci biur podróży Coral Travel i ETI, kilkadziesiąt osób wykupiło też bilety na ten przelot w otwartej sprzedaży.

Czekamy na komentarz ze strony biura podróży.