Zamknij

Wizz Air zawiesza do odwołania loty do i z Polski. Jak otrzymać zwrot pieniędzy?

14.03.2020 11:28
Wizz Air
fot. WOJCIECH STROZYK/REPORTER

Wizz Air zawiesza wszystkie loty w polskiej siatce połączeń do odwołania - poinformowała w sobotę węgierska linia lotnicza. W piątek premier Morawiecki poinformował o zakazie lądowania w portach lotniczych RP międzynarodowych samolotów przewożących pasażerów.

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

Koronawirus w Polsce paraliżuje ruch lotniczy. W sobotę w Dzienniku Ustaw opublikowane zostało rozporządzenie ws. zakazów w ruchu lotniczym na terytorium Polski. Wprowadza ono zakaz lądowania w portach lotniczych RP międzynarodowych samolotów przewożących pasażerów.

Wyjątkiem są samoloty przewożące obywateli polskich powracających do kraju samolotami wyczarterowanymi na zlecenie Prezesa Rady Ministrów.

Zobacz także

Lądować też mogą samoloty, które przylecą "w celu zapobiegania skutkom klęsk żywiołowych lub ich usunięcia oraz ratowania życia lub zdrowia ludzkiego, chyba że lot ten jest wykonywany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej – potwierdzonego: statusem lotu (...) lub odpowiednią uwagą w planie lotu".

Wizz Air zawiesza do odwołania loty do i z Polski

Wizz Air podkreślił, że ograniczenia dotyczące lotów mają pomóc w zminimalizowaniu szerzenia się pandemii koronawirusa.

Linia lotnicza przypomniała, że od północy czasu lokalnego 15 marca 2020 roku, cudzoziemcy nie będą wpuszczani do Polski, a obywatele Polski powracający z zagranicy będą kierowani na kwarantannę.

Pasażerowie z rezerwacjami, których dotyczą zawieszone loty i którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie wizzair.com lub poprzez aplikację mobilną, będą automatycznie informowani drogą elektroniczną. 120 proc. pierwotnej wartości rezerwacji zostanie automatycznie przesłane na konto klienta Wizz Air do wykorzystania przez kolejne 24 miesiące na produkty i usługi Wizz Air

- poinformowano. Wizz Air dodał, że klienci mogą również wybrać zwrot pieniędzy – co zajmie więcej czasu – i będą informowani w osobnej wiadomości wysyłanej pocztą elektroniczną o koniecznych krokach do otrzymania przelewu bankowego lub przelewu na kartę.

W tym przypadku, klienci mogą ubiegać się o zwrot 100 proc. pierwotnej wartości rezerwacji. Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety

- dodano w komunikacie.

Zobacz także

W piątek wieczorem Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały, że od 15 marca na 10 dni zawieszają wszystkie połączenia wykonywane zarówno z Polski, jak i z Węgier.

RadioZET.pl/PAP