Zamknij

Wzrost liczby ognisk koronawirusa w szkołach. W ciągu doby pojawiło się prawie 200 kolejnych

PAP
26.10.2021 19:33
Nauka zdalna
fot. Piotr Molecki/East News (ilustracyjne)

W ciągu doby przybyło prawie 200 szkół, które przeszły na naukę hybrydową - wynika z wtorkowych danych Ministerstwa Edukacji i Nauki. We wtorek zdalnie pracowały 44 szkoły, a hybrydowo aż 1280.

Koronawirus w ostatnich tygodniach powoduje coraz więcej przypadków COVID-19. Mimo to rząd nadal nie zdecydował się na wprowadzenie regionalnych obostrzeń, w tym powszechnej nauki zdalnej.  Czwarta fala pandemii jest wyraźnie widoczna również w statystykach Ministerstwa Edukacji i Nauki. Resort Przemysława Czarnka codziennie publikuje dane o liczbie szkół w trybie zdalnym i hybrydowym.

99 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, 93,9 proc. szkół podstawowych i 94,2 proc. ponadpodstawowych pracowało we wtorek w trybie stacjonarnym – poinformowało Ministerstwo Edukacji i Nauki, powołując się na dane od kuratorów.

Nauka zdalna i hybrydowa w szkołach. Raport 26 października

Stacjonarnie we wtorek pracowały 15 284 placówki wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 99 proc. wszystkich. 10 przedszkoli pracowało zdalnie, a 141 w trybie mieszanym.

We wtorek stacjonarnie pracowało też 13 517 szkół podstawowych, czyli 93,9 proc. wszystkich i 7 359 ponadpodstawowych, czyli 94,2 proc. Zdalnie pracowało 24 szkół podstawowych i 20 ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 847 szkół podstawowych i 433 ponadpodstawowych. 

Dla porównania - wczoraj w trybie hybrydowym pracowało łącznie 1085 szkół, a tydzień wcześniej 656. To oznacza wyraźny wzrost liczby ognisk koronawirusa w szkołach. Powyższe informacje pochodzą od kuratorów oświaty, którzy opracowali je na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek.

W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej państwowy powiatowy inspektor sanitarny przeprowadza dochodzenie epidemiologiczne. Jego celem jest ustalenie kręgu osób narażonych. W wyniku tego dochodzenia podejmowana jest decyzja w zakresie zastosowania odpowiednich działań mających zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa.

Dyrektor szkoły lub przedszkola, za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć.

Ogniska koronawirusa w szkołach. Wzrost liczby placówek z nauką zdalną i hybrydową

Tydzień temu, 19 października, stacjonarnie pracowało 15 379 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 99,6 proc. wszystkich. 7 przedszkoli pracowało zdalnie, a 49 w trybie mieszanym.

19 października stacjonarnie pracowało też 13 921 szkół podstawowych, czyli 96,8 proc. wszystkich i 7 601 ponadpodstawowych, czyli 97,3 proc. Zdalnie pracowało 17 szkół podstawowych i 5 ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 450 szkół podstawowych i 206 ponadpodstawowych.

Dwa tygodnie temu, 12 października, stacjonarnie pracowały 15 402 placówki wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 99,8 proc. wszystkich. Trzy przedszkola pracowały zdalnie, a 30 w trybie mieszanym.

12 października stacjonarnie pracowało 14 070 szkół podstawowych, czyli 97,8 proc. wszystkich i 7 661 ponadpodstawowych, czyli 98,1 proc. Zdalnie pracowało 10 szkół podstawowych i 5 ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 308 szkół podstawowych i 146 ponadpodstawowych.

RadioZET.pl/PAP - Danuta Starzyńska-Rosiecka, Katarzyna Herbut