Zamknij

Problemy w co piątej podstawówce. Nowe dane MEiN ws. nauki w szkołach

PAP
27.01.2022 22:02
Szkoła
fot. Stanisław Bielski/REPORTER (zdjęcie poglądowe)

89,3 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego w całym kraju funkcjonowało w czwartek w trybie stacjonarnym. W 9 województwach, gdzie nie ma ferii, stacjonarnie pracowało 79,5 proc. szkół podstawowych w zakresie klas I-IV - poinformowało MEiN. Jedna piąta tego typu placówek nie pracuje stacjonarnie.

Od czwartku, zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji i nauki, zawieszone zostało stacjonarne funkcjonowanie szkół podstawowych dla uczniów klas V-VIII i uczniów szkół ponadpodstawowych. Uczniowie z tych roczników przeszli na naukę zdalną, która potrwa do 27 lutego, natomiast ci z klas I-IV szkół podstawowych nadal uczą się stacjonarnie. W takim trybie pracują też placówki wychowania przedszkolnego.

Nauka zdalna i stacjonarna. Nowe dane MEiN

Nie uległy zmianie terminy ferii zimowych. Obecnie trwają ferie w siedmiu województwach. W woj. kujawsko-pomorskim, lubuskim, małopolskim, świętokrzyskim i w wielkopolskim ferie zaczęły się 15 stycznia, potrwają do 30 stycznia. W woj. podlaskim i warmińsko-mazurskim ferie zaczęły się 22 stycznia, potrwają do 6 lutego. W kolejnych czterech województwach ferie zaczną się w sobotę, a w ostatnich pięciu zaczną się 12 lutego.

Przedszkola są tzw. placówkami nieferyjnymi, pracują przez cały rok z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący, na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady przedszkola lub rady rodziców. Stacjonarnie w czwartek pracowało 13 785 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkoli, zespołów wychowania przedszkolnego, punktów przedszkolnych), co stanowi 89,3 proc. wszystkich. 130 przedszkoli pracowało zdalnie, a 1520 w trybie mieszanym.

Raport
fot. Twitter/MEiN

W 9 województwach, gdzie nie ma ferii, w czwartek stacjonarnie pracowało 6795 szkół podstawowych w zakresie klas I-IV, co stanowi 79,5 proc. Zdalnie w zakresie klas I-IV pracowało 208 szkół podstawowych, a 1547 w trybie mieszanym. Oznacza to, że w sposób niestacjonarny działa obecnie 1755 podstawówek, a więc mniej więcej jedna piąta wszystkich tego typu placówek w kraju. Informacje zebrane na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek pochodzą od kuratorów oświaty.

Raport
fot. Twitter/MEiN

W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej dyrektor szkoły, lub przedszkola za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki, w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć.

RadioZET.pl/PAP/Twitter 

C