Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Opóźniony pociąg pokrzyżował Ci plany? Możesz żądać zwrotu pieniędzy

12.05.2017 19:14
xxx wiadomosci

Podróżni, którym opóźnił się pociąg, mogą skarżyć się do Rzecznika Praw Pasażera Kolei. W życie weszło rozporządzenie ministerstwa infrastruktury, które reguluje odwołanie się do Rzecznika.

Opóźniony pociąg pokrzyżował Ci plany? Możesz żądać zwrotu pieniędzy fot. Pixabay

Jeżeli wasz pociąg spóźnił się godzinę lub więcej, możecie walczyć o zwrot 25 procent lub nawet połowy ceny biletu. Kiedy przewoźnik nie chce wypłacić odszkodowania, wtedy należy napisać do Rzecznika Praw Pasażera Kolei.

- Odszkodowanie należy się w sytuacji, w której pasażer ponosi szkodę związaną z opóźnieniem, np: spóźnienie się na połączenie lotnicze - mówi Rzecznik Praw Pasażera Joanna Marcinkowska.

Do pisma należy dołączyć kopię biletu i krótki opis całego zdarzenia. Rzecznik ma trzy miesiące na przeprowadzenie postępowania.

RadioZET.pl/daw/DG

Oceń