Samoobsługa przy braniu pożyczki? Program pilotażowy w polskim banku

Katarzyna Mierzejewska
11.07.2017 08:33
Samoobsługa przy braniu pożyczki? Program pilotażowy w polskim banku
fot. Przemek Wierzchowski/Agencja Gazeta

Samoobsługa w banku? PKO Bank Polski testuje nowe możliwości kontaktu z klientem i chce poszerzyć swoją ofertę. 

PKO Bank Polski sprawdza nową usługę. Uruchomiono cztery stanowiska samoobsługowe - po dwa w placówkach w Warszawie i Jeleniej Górze. Oferta obejmuje nie tylko standardowe wpłaty i wypłaty na konto (do których jesteśmy przyzwyczajeni w bankomatach), ale też bardziej zaawansowane operacje.

Dzięki stanowiskom samoobsługowym mamy mieć dostęp do szybszego założenia lokaty czy wykonania przelewu. Urządzenia są wyposażone w ekrany dotykowe i specjalne oprogramowanie. 

Na razie eksperyment to jedynie program pilotażowy podzielony na dwa etapy. 

W pierwszej kolejności klienci wypróbują opcje dostępne już w bankomatach. Chodzi o wpłaty, wypłaty, przelewy, założenie lokaty, sprawdzenie lub wydruk salda. Kolejny etap przewiduje już bardziej zaawansowane operacje. Chętni będą mogli otrzymać pożyczkę, dokonywać wpłat na obce konta, zrealizować przelew do urzędu skarbowego lub ZUS. Stanowisko samoobsługowe umożliwi także założenie rachunku oszczędnościowego.

Do skorzystania ze stanowisk wystarczy karta debetowa i kod PIN. Przetestować urządzenia będzie mógł zatem każdy klient banku. 

RadioZET.pl/KM