Budka wygrał prawomocnie proces wyborczy z TVP

09.10.2019 17:35
Borys Budka
fot. Tomasz Jastrzebowski/ REPORTER

Telewizja Polska ma sprostować informację, jakoby wiceszef PO Borys Budka podawał nieprawdziwą cenę leku Valcyte – orzekł w środę Sąd Apelacyjny w Katowicach, oddalając zażalenie TVP na wcześniejsze orzeczenie Sądu Okręgowego w Gliwicach w tej sprawie.

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

Chodzi o publikacje na temat tzw. paragonu hańby. Poseł domagał się sprostowania podawanych na ten temat informacji – zarzucania mu, że kłamał w sprawie pokazanego paragonu z ceną leku dla pacjentów po przeszczepie. Gliwicki sąd przyznał mu rację.

„Sąd oddalił zażalenie TVP. Tym samym postanowienie sądu okręgowego stało się prawomocne i podlega wykonaniu” – poinformowała PAP rzeczniczka Sądu Apelacyjnego w Katowicach Aleksandra Janas.

Lekarz krytykuje akcję Budki z paragonem za lek. Cytuje maila od matki dziecka

1 października podczas debaty w TVP Budka przedstawił paragon i opublikował na Twitterze post: „Oto paragon hańby tego rządu. Ponad 2000 zł dla dziecka po przeszczepie, które rodzice muszą wydać tylko dlatego, że ten rząd zamiast dofinansować służbę zdrowia woli wydawać na nagrody dla swoich ministrów”. Na paragonie (noszącym datę 30 września br.) jest lek Valcyte, proszek do sporządzania roztworu doustnego; kwota opiewa na 2082 zł 36 gr. (dwa opakowania po 1041 zł 18 gr) – z pełną odpłatnością za lek. W TVP pojawiły się informacje, że Budka kłamał, gdyż lek jest refundowany.

Zobacz także

Zgodnie z utrzymanym postanowieniem sądu okręgowego wyrokiem sądu okręgowego, TVP ma zamieścić sprostowanie następującej treści: „Telewizja Polska SA prostuje nieprawdziwe informacje, wyemitowane na antenie TVP Info w dniu 1 października 2019 roku, jakoby poseł Borys Budka pokazując podczas debaty w TVP rachunek z apteki podał nieprawdziwą cenę leku Valcyte” – tak, zgodnie z orzeczeniem ma brzmieć treść sprostowania, które ma być wyemitowane na kanale informacyjnym TVP Info.

Podobne sprostowanie – odnoszące się do informacji zawartych na pasku informacyjnym i podczas rozmowy z szefem tvp.info Samuelem Pereirą - ma być zamieszczone na stronie internetowej tvp.info.

RadioZET.pl/ PAP