TVP nie chce sprostować przekazu o "paragonie hańby" B. Budki. Składa zażalenie

08.10.2019 13:55
TVP sprostowanie
fot. screen TVP

Telewizja Polska nie chce sprostować informacji w sprawie „paragonu hańby”, pokazanego przez posła PO Borysa Budkę w trakcie debaty przedwyborczej. Publiczny nadawca przekazał, że Budka podał nieprawdziwe informacje. TVP wniosła zażalenie na orzeczenie sądu, a szef TAI po wyroku określił sędziów mianem „nadzwyczajnej kasty, która stawia się ponad prawem".

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku 

TVP po raz kolejny zostaje sądownie zobligowane do sprostowania. Po niedawnym pominięciu sondażowego wyniku Konfederacji, Telewizja Polska ma sprostować informację, jakoby Borys Budka podał nieprawdziwą cenę leku Valcyte.

Sąd Okręgowy w Gliwicach orzekł, że TVP myliła się tworząc przekaz jakoby Borys Budka pokazał publicznie nieprawdziwy „paragon hańby”. Przypomnijmy. Poseł PO pokazał do kamer odbitkę paragonu z ceną za lek Valcyde. Pacjenci za środek po przeszczepie muszą płacić nawet 2 tys. zł.

Zobacz także

W następnych dniach TVP informowało, ze Budka podał nieprawdziwe dane. Poseł pozwał telewizję o naruszenie dóbr osobistych. Wygrał proces w pierwszej instancji.

Takie stwierdzenia godziły w dobre imię wnioskodawcy i podważały zaufanie do niego

Sąd Okręgowy w Gliwicach

W oczach sądu Budka zaprezentował autentyczny paragon i nie wypowiadał się na temat ceny tego leku po refundacji.

Budka opisał słynny paragon w mocnych słowach.

Ponad 2000 zł dla dziecka po przeszczepie, które rodzice muszą wydać tylko dlatego, że ten rząd zamiast dofinansować służbę zdrowia woli wydawać na nagrody dla swoich ministrów

Borys Budka, w debacie TVP

Minister Zdrowia Łukasz Szumowski oczekiwał przeprosin, uznając przekaz Budki za manipulację. I przypomniał, że odpłatność ryczałtowa dla pacjenta za Valcyte wynosi… 3,20 zł, jeśli został przepisany zgodnie ze wskazaniem w wykazie refundacyjnym.

TVP składa zażalenie. "Ze sprawiedliwością nie ma to nic wspólnego"

Szef portalu TVP Info, Samuel Pereira zapowiedział, że serwis złoży zażalenie na decyzję sądu w sprawie „paragonu hańby. Do sprawy odniósł się też szef TAI Jarosław Olechowski, który ocenił, że wyrok sądu "ze sprawiedliwością nie ma to nic wspólnego".

Pytany prze PAP Pereira dopytywał Budkę na Twitterze, która z informacji podanych przez TVP jest nieprawdziwa.

Która z podanych przez TVP informacji jest nieprawdziwa? Konkretnie. Oskarżył Pan rząd o niedofinansowywanie służby zdrowia w kontekście konkretnego leku, który rząd dofinansowuje. Czyli minął się z prawdą

napisał Pereira

Wszystko wskazuje, że o sprawie rozstrzygnie Sąd Apelacyjny w Katowicach.

RadioZET.pl/PAP