Polska stocznia buduje największy prom hybrydowy na świecie. Będzie ładowany poprzez kabel

Redakcja
19.04.2018 10:45
Statek
fot. Twitter

Color Hybrid będzie miał 160 metrów długości, 27 szerokości i będzie największym w historii promem hybrydowym. Zamówiony przez norweskiego armatora ma wypłynąć z Gdyni latem 2019 r.

Gdyńska stocznia wygrała przetarg na budowę statku hybrydowego, jakiego wcześniej nie było. Norweski armator Color Line i stocznia Ulstein Verft zamówiły obiekt, który będzie mógł przewieźć jednorazowo 2 tys. osób na pokładzie i 500 samochodów osobowych.

Color Hybrid w Gdyni

Jak podaje PAP, rozpoczął się właśnie proces montażu statku w gdyńskiej stoczni.  

Czas podróży Color Hybrid pomiędzy norweskim Sandefjord a szwedzkim Stroemstad ma wynieść zaledwie 2 godz. 20 minut. — Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego — podaje producent.

Statek ładowany na baterię

Baterie statku będą każdorazowo ładowane podczas postoju w porcie. Odbiorcą hybrydowego statku jest firma Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii.

RadioZET.pl/Money.pl/strz