Premier wydał na PR majątek. Za porady ws. Facebooka płacił siedmiocyfrowymi kwotami

Mateusz Albin
24.05.2018 12:27
Morawiecki
fot. East News

Premier najwyraźniej bardzo dba o wizerunek. Za usługi PR-owe obejmujące m.in. porady ws. Facebooka płacił fortunę.

Między 2016 i 2017 rokiem Kancelaria Premiera za PR zapłaciła dokładnie 87348 złotych. Na wniosek Fundacji ePaństwo premier ujawnił wydatki od sierpnia 2017 do 12 lutego 2018 roku. Przez ten czas wydano 1 mln 60 tys złotych.

Najwięcej kosztowała produkcja spotów reklamujących 500+ i dwulecie rządu. 20 tys. wzięła firma TZ Consultants, która opracowała „Program Szefa Służby Cywilnej [...], a 12,3 tys. firma JSK Internet za kontynuację usługi BIP-E.pl”. Większą kwotę zapłacono Green Beam Design. Za galę wręczenia nagród za rozprawy doktorskie wzięła 96 tys. Dużo więcej zapłacono firmie Whites, która udzieliła „usług doradczo-konsultacyjnych z zakresu prowadzenia kampanii online”. Kosztowało to 61 tys. zł.

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

„ePaństwo ocenia, że wydatki nie wyglądają «ani przesadnie kontrowersyjnie, ani imponująco». Być może niebawem poznamy wydatki PR-owe nie tylko rządu, ale też poszczególnych partii politycznych. Fundacja wystąpiła z wnioskiem do ugrupowań w Sejmie, rzetelnej informacji udzieliło tylko PSL (370 tys. zł przez pół roku). PiS i PO odmawiają udzielenia odpowiedzi. Partia Jarosława Kaczyńskiego przegrała z organizacją w Sądzie Administracyjnym, ale złożyła skargę do Naczelnego Sądu Administracyjnego” — pisała Wyborcza.pl

RadioZET.pl/wyborcza.pl/maal