Jaki na kampanię w stolicy wydał niemal dwa miliony złotych [NEWS RADIA ZET]

Redakcja
15.02.2019 13:24
Radio ZET: niemal dwa miliony na kampanię w Warszawie wydał Patryk Jaki
fot. Adam Burakowski/REPORTER/East News (ilustracyjne)

Dokładnie milion 800 tysięcy złotych na kampanię wyborczą wydał Patryk Jaki, kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Warszawy. Z tego 30 tys. zł przeznaczył na wyjazd do Sofii i ponad 100 tys. na Jaki Cafe. Dla porównania – jego rywal Rafał Trzaskowski wydał półtora miliona.

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

30 tysięcy złotych za wyjazd do stolicy Bułgarii, Sofii i ponad 100 tysięcy za punkt spotkań z wyborcami „Jaki Cafe” – to tylko niektóre z wydatków kampanii samorządowej Patryka Jakiego. 

Radio ZET przejrzało rachunki złożone przez Jakiego i Trzaskowskiego w Państwowej Komisji Wyborczej. Wynika z nich, że kampania kandydata Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Warszawy kosztowała ponad milion 800 tysięcy złotych. Zwycięska kampania Rafała Trzaskowskiego kosztowała mniej, bo półtora miliona złotych.

Zobacz także

Ulotki, koncerty i Cafe Jaki

Sztab Trzaskowskiego postawił na reklamę zewnętrzną, plakaty i bilbordy. Wydał na to prawie 800 tysięcy złotych. Prawie pół miliona Trzaskowski wydał na spoty i filmy reklamowe. Najmniej za to zapłacił za ulotki.

Sztab Patryka Jakiego nie zapomniał o bilbordach, ale wydał na nie 600 tysięcy, czyli mniej niż kontrkandydat z Koalicji Obywatelskiej. Więcej za to sztabowcy Jakiego wydali na reklamę w internecie i mediach społecznościowych.

Najciekawsze jest to, że wiceminister sprawiedliwości kilka razy więcej od Trzaskowskiego zapłacił za spotkania, eventy plenerowe. Sławne miejsce spotkań – kawiarnia Jakiego pochłonęła ponad 100 tysięcy.

Rozliczenie kampanii Jakiego
Rozliczenie kampanii Jakiego

Zobacz także

Akcja „Budzimy Warszawę”, w której Jaki rozdawał warszawiakom poranną kawę, kosztowała prawie 50 tysięcy złotych. Organizacja koncertu na warszawskiej Pradze Północ, na którym kandydatowi Zjednoczonej Prawicy towarzyszył raper HCR, który zaprezentował inspirowany historią polityka utwór „Stałem pod blokiem”, kosztowała ponad 30 tysięcy złotych. Sztab Jakiego wydrukował też milion 200 tysięcy ulotek.

Porównując liczbę oddanych głosów na poszczególnych kandydatów z poniesionymi przez ich sztaby wydatkami, Patryk Jaki zapłacił za każdy oddany na niego głos ponad 7 złotych, zwycięski Rafał Trzaskowski 3 złote.

Rozliczenie kampanii Trzaskowskiego

W październiku ubiegłego roku wybory na prezydenta Warszawy wygrał popierany przez Koalicję Obywatelską Rafał Trzaskowski – zdobył 56,67 proc. poparcia. Jego główny rywal – Patryk Jaki ze Zjednoczonej Prawicy – uzyskał 28,53 proc. 

Zobacz także

RadioZET.pl/MAG/PTD