Sprawa wyboru Kurskiego na prezesa TVP. Telewizja odpowiada na artykuł „Rzeczpospolitej”

Redakcja
23.04.2018 11:08
Kurski
fot. Bartosz Krupa/East News

Wybór prezesa TVP odbył się zgodnie z procedurami i jest prawomocny. Potwierdziła to Rada Mediów Narodowych i Kancelaria Sejmu, w tej sprawie wypowiedziała się też prokuratura — podkreśliło w poniedziałek w komunikacie Centrum Informacji TVP, odnosząc się do doniesień „Rzeczpospolitej”.

Zagłosuj

Czy Kurski sprawdza się w roli szefa TVP?

Liczba głosów:

Poniedziałkowa „Rzeczpospolita” po raz kolejny wróciła do sprawy wyboru w październiku 2016 r. Jacka Kurskiego na szefa TVP. Jak podała gazeta, termin składania dokumentów w konkursie na szefa TVP, który został zorganizowany przez Radę Mediów Narodowych, upływał 15 września 2016 r. o godz. 16.

Zobacz także

„Kilkanaście minut później pracownica Wydziału Podawczego Sejmu podbiła i podstemplowała niewielką kopertę, którą wręczył jej asystent Jacka Kurskiego przebywający tam ze swoim szefem. Chwilę później złożyła stempel na drugiej, większej kopercie. Co istotne, obie były jeszcze puste” — napisała „Rz”, powołując się na relacje „nowych świadków zdarzeń z 15 września 2016 r.”

Urzędniczka mogła więc — jak stwierdzono w artykule — dokonać poświadczenia nieprawdy i złamać regulamin konkursu mówiący, że „pisemne zgłoszenie do konkursu należy złożyć w zaklejonej kopercie”, a „odrzuceniu podlegają oferty [...] złożone po wyznaczonym terminie”.

TVP odpowiada

Do doniesień medialnych odniosła się TVP w komunikacie. „W związku z informacjami prasowymi, które ukazały się 23 kwietnia br., Telewizja Polska informuje, że wybór Prezesa Zarządu Spółki odbył się zgodnie z procedurami i jest prawomocny. Ich prawidłowość została potwierdzona przez Radę Mediów Narodowych i Kancelarię Sejmu, a co do wątpliwości zgłaszanych przez kandydatów, którzy nie mogą pogodzić się z porażką, wypowiedziała się już prokuratura” — napisano w komunikacie Centrum Informacji TVP.

Jak dodano, „tzw. nowe medialne ustalenia wpisują się w trend podważania prawomocnego wyboru i kwestionowania decyzji Rady Mediów Narodowych”. „Dodatkowo przedstawione w artykule informacje nie są zgodne z faktycznym przebiegiem zdarzeń i odbiegają od rzeczywistości” — zaznaczyło Centrum Informacji TVP.

Przebieg konkursu

W konkursie na prezesa TVP złożono 23 oferty, z czego do drugiego etapu po spełnieniu warunków formalnych przeszło 18 kandydatów. Członkowie Rady Mediów Narodowych oceniali wtedy m.in. kompetencje kandydatów w obszarze telewizyjnym, ich doświadczenie. Do trzeciego etapu polegającego na rozmowach z kandydatami zakwalifikowały się cztery osoby: poza Kurskim — Agnieszka Romaszewska-Guzy, Krzysztof Skowroński oraz Bogdan Czajkowski.

Zobacz także

W połowie marca br. „Rzeczpospolita” informowała, że Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia na niejawnym posiedzeniu uchylił postanowienie Prokuratury Okręgowej w Warszawie o odmowie wszczęcia dochodzenia lub śledztwa w sprawie możliwości popełnienia przestępstwa przy wyborze Kurskiego na prezesa TVP. Doniesienie w tej sprawie złożył Bogdan Czajkowski. 

RadioZET.pl/PAP/MP