TVP pozywa do sądu dziennikarzy za artykuły o festiwalu w Opolu [OŚWIADCZENIE]

Redakcja
22.05.2017 14:33
TVP pozywa do sądu dziennikarzy za artykuły o festiwalu w Opolu [OŚWIADCZENIE]
fot. East News

Portal Press.pl, zajmujący się sprawami mediów i reklamy opublikował oświadczenie, z którego wynika, że Telewizja Polska skierowała pozwy o ochronę dóbr osobistych przeciwko wydawnictwu Agora, Grupie Wirtualna Polska, Ringier Axel Springer Polska i Newsweek Polska. Zdaniem władz TVP, informacje pojawiające się w mediach na temat festiwalu Opole 2017 były w dużej mierze nieprawdziwe.

Zobacz także

Oto treść oświadczenia Telewizji Polskiej, jakie dostały polskie redakcje:

W związku z pojawiającymi się w prasie i uporczywie powtarzanymi w mediach informacjami, jakoby w TVP funkcjonowała cenzura artystów występujących w Festiwalu Opole 2017, TVP oświadcza, że takie twierdzenia są nieprawdziwe i naruszają dobre imię Spółki.

Nie godząc się z tymi zarzutami, które wciąż są bezkrytycznie powielanie, Telewizja Polska skierowała pozwy o ochronę dóbr osobistych przeciwko wydawnictwu Agora, Grupie Wirtualna Polska, Ringier Axel Springer Polska i Newsweek Polska.

Należy podkreślić, że wiele z tych publikacji miało miejsce pomimo stanowiska TVP, a także nawet po wypowiedzi Pani Maryli Rodowicz, z których wynikało wprost, że TVP nie cenzuruje zaproszonych przez Nią artystów w tym m.in. KAYAH.

Publikacje, które nie tylko ignorowały stanowisko TVP, ale również wypowiedź Pani Maryli Rodowicz dodatkowo zaogniły sytuację wokół  54. KFPP w Opolu ze szkodą dla wydarzenia, artystów i widzów.

Zobacz także

RadioZET.pl/Press/strz