Tesco i Carrefour łączą siły. Zaskakujący sojusz, który odczują polscy klienci

12.07.2018 14:53

Na handlowej mapie Polski pojawi się nowy sojusz. Popularne marki sklepów Tesco i Carrefour łączą siły. Właściciele sieci obiecują niższe ceny i nowe oferty dla producentów.

Tesco fot. Archiwum Radio ZET

Sojusz sklepów ma dotyczyć relacji z globalnymi dostawcami. Obie sieci wspólnie będą kupować towary i w efekcie umożliwi im to sprzedaż po niższych cenach. Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce, w rozmowie z „Portalem Spożywczym” zwrócił uwagę, że tylko największe sklepy mogą zapewnić tak atrakcyjne warunki, dlatego taka decyzja nie jest zaskakująca.

– Przykładem takich działań jest niewątpliwie ogłoszony 2 lipca br. sojusz Tesco i Carrefoura. Gdy spojrzymy na mapę, Polska jest jedynym rynkiem geograficznym, gdzie firmy konkurują ze sobą bezpośrednio (pośrednio konkurują jeszcze na Tajwanie, gdzie Carrefour posiada udziały w jednej z lokalnych sieci). W zasadzie więc bez większego ryzyka biznesowego lub wynikającego z prawa antymonopolowego obie firmy mogą wspólnie negocjować u swoich dostawców najlepsze z punktu widzenia strategii konsumenckich warunki zakupu – komentuje na łamach portalu.

Obecnie w Polsce Tesco ma 422 placówki handlowe. W maju brytyjska sieć poinformowała, że zamyka trzy supermarkety w Polsce: Tesco Warszawa Toruńska, Tesco Wrocław Paprotna oraz sklep przy ul. Wojska Polskiego w Kaliszu. Decyzja ta podyktowana jest brakiem rentowności marketów.

RadioZET.pl/PortalSpozywczy/maal

Oceń
Tagi