Zamknij

Trzeci podręcznik do HiT dopuszczony do użytku w szkołach

09.09.2022 16:16

Do użytku szkolnego został dopuszczony trzeci z opracowanych podręczników do nowego przedmiotu historia i teraźniejszość. To książka wydana przez SOP Oświatowiec Toruń i przeznaczona dla szkół branżowych I stopnia. Podręcznik pojawił się w piątek 9 września w wykazie dopuszczonych do użytku szkolnego Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Trzeci podręcznik do HiT dopuszczony do szkół
fot. TADEUSZ KONIARZ/REPORTER, zdj. ilustracyjne

Ministerstwo Edukacji i Nauki dopuściło trzeci podręcznik do nowego przedmiotu szkolnego Historia i teraźniejszość. Uczniowie ze szkół średnich uczą się go od roku szkolnego 2022/23.

Do użytku w szkołach trafi trzecia z opracowanych publikacji – chodzi o podręcznik "Historia i teraźniejszość. Podręcznik dla szkoły branżowej I stopnia", którego autorami są Joanna Niszcz i Stanisław Zając. Jak nazwa wskazuje, mieliby uczyć się z niego uczniowie szkół branżowych (dawniej szkoły zawodowe).

Trzeci z podręczników do HiT dopuszczony do użytku w szkołach

Rzeczoznawcami podręcznika byli: dr hab. Aleksander Głogowski, dr hab. Jarosław Pacuła, dr Paweł Milcarek - wynika z opublikowanego w piątek 9 września wpisu w wykazie podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego do kształcenia ogólnego. Książka ukaże się nakładem SOP Oświatowiec Toruń sp. z o.o. w postaci papierowej. Jak podano, decyzja w sprawie podręcznika została wydana 9 września 2022 r. Numer ewidencyjny w wykazie MEiN: 1156/2022.

Wcześniej MEiN dopuścił do użytku podręcznik do przedmiotu historia i teraźniejszość autorstwa prof. Wojciecha Roszkowskiego "Historia i teraźniejszość. 1945-1979", który ukazał się nakładem wydawnictwa Biały Kruk (dopuszczony został 1 lipca 2022 r.) oraz podręcznik "Historia i teraźniejszość. Podręczniki. Liceum i technikum. Część 1." autorstwa Izabelli Modzelewskiej-Rysak, Leszka Rysaka, Karola Wilczyńskiego i Adama Ciska, który ukazał się nakładem Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych (dopuszczony został 2 września 2022 r.).

Aby przygotowana przez autora i wydawnictwo książka stała się podręcznikiem, musi ją do użytku szkolnego dopuścić Ministerstwo Edukacji i Nauki. Procedura jest wieloetapowa. Tak zwany prototyp podręcznika jest wysyłany do MEiN, które wyznacza trzech recenzentów: dwóch wydających opinie merytoryczne i jednego – opinię językową. Mogą one być pozytywne, pozytywne warunkowo i negatywne. Pozytywnie zakończona procedura kończy się otrzymaniem numeru dopuszczenia.

Zgodnie z polskim prawem nauczyciel decyduje o tym, jaki podręcznik wybiera do nauczania danego przedmiotu i czy w ogóle chce używać podręcznika w trakcie przekazywania uczniom wiedzy.

loader

RadioZET.pl/PAP - Danuta Starzyńska-Rosiecka