Warszawa afiszuje się za miliony. Koszty promocji stolicy są astronomiczne

Redakcja
10.05.2018 07:01
Warszawa PKIN
fot. Agencja Gazeta

W ubiegłym roku samorządy wydały na promocję rekordowe kwoty. Przed wyborami niektóre, tak jak stolica, jeszcze je podwoją –— pisze czwartkowy „Puls Biznesu””.

Jak czytamy, w 2017 r. wydatki samorządów na promocję wyniosły 719 mln zł — to rekordowa suma (były o 53 mln zł, czyli 7 proc., większe niż rok wcześniej), wynika z raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów 2017-2018” opublikowanego w tym tygodniu przez portal MarketingMiejsca.com.pl (dane pochodzą z Ministerstwa Finansów).

Koszt promocji miasta

Chcesz otrzymywać więcej takich informacji? Śledź Kronikę Kryminalną Radia ZET na Facebooku!

Spośród wszystkich polskich samorządów rekordzistką pod względem wydatków na promocję jest Warszawa. W ubiegłym roku stolica przeznaczyła na różne tego typu przedsięwzięcia łącznie 23,7 mln zł. Z planów budżetowych na ten rok wynika, że miasto chce zwiększyć te wydatki aż o 120 proc. — do 52,2 mln zł. To więcej, niż kiedykolwiek wydało jakiekolwiek polskie miasto na cele marketingowe, ale stanowi ok. 1 proc. kwoty, jaką podatnicy zostawią w lokalnym budżecie.

Warszawa o kosztach promocji

Zagłosuj

Czy miasta powinny wydawać ogromne pieniądze na swoją promocję?

Liczba głosów:

„Mamy znacznie większy budżet niż inne polskie miasta, nasze wydatki na inne obszary funkcjonowania miasta, jak np. edukacja czy transport publiczny, też są nieporównanie większe” — tłumaczy cytowana przez „PB” rzeczniczka prasowa Urzędu m. st. Warszawy Agnieszka Kłąb.

Zobacz też:

RadioZET.pl/pap/maal