"Nie pozwolę ci się zamknąć". Ruszyła akcja wspierająca małe firmy

24.03.2020 16:31
Pomoc małym firmom
fot. kig.pl

Przez epidemię koronawirusa w Polsce wiele firm znalazło się w bardzo trudnej sytuacji. W związku z tym wystartowała kampania "Nie pozwolę Ci się zamknąć". Zorganizowana została przez stołeczny ratusz i Krajową Izbę Gospodarczą, która wspiera małe lokalne przedsiębiorstwa.

Jak informują organizatorzy akcji, kryzys wywołany przez epidemię koronawirusa najpierw uderzy w najmniejsze firmy - to im grozi zamknięcie zakładów i redukcja etatów. Z tego powodu powstała akcja "Nie pozwolę Ci się zamknąć".

Chcesz być na bieżąco z newsami z Warszawy? Dołącz do naszej grupy na FB

W ramach tej inicjatywy można wpłacać zaliczki — uzbierane kwoty pomogą pokryć bieżące koszty działalności. Natomiast usługę nastąpi, gdy stan epidemii zostanie oficjalnie zniesiony i przywrócone zostanie normalne funkcjonowanie punktów usługowo-handlowych.

Zobacz także

"Mikroprzedsiębiorcy to ogólne określenie pewnej grupy społecznej na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna – dla każdego z nas – pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy, ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy, szewc, który od lat naprawia nam nasze buty. Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy szansę zrobić coś ważnego i uratować niejeden zakład przed zamknięciem" – powiedziała Ewa Janus-Khouri, p.o. Dyrektora Biura Komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej.

Zobacz także

Ci, którzy chcą wesprzeć małe firmy mogą to zrobić poprzez nawiązanie kontaktu z mikroprzedsiębiorcą. Wtedy powinno się ustalić za jaki towar, czy też usługę wpłacona zostaje zaliczka, a następnie przewidywalny termin jej realizacji.

Zobacz także

Wpłata zaliczki jest udokumentowana fakturą lub paragonem z kasy fiskalnej. Należy pamiętać, że zarówno wykonawca, jak i nabywca mogą zrezygnować z usługi. Więcej informacji o akcji znaleźć można na stronie www.kig.pl. Można tam pobrać materiały graficzne i  udostępnić je m.in. w mediach społecznościowych.

Koronawirus - co trzeba wiedzieć?

RadioZET.pl/PAP