Zamknij

Robiłeś zakupy w tym Lidlu? Zgłoś się do sanepidu. Klient z koronawirusem

Magdalena Barszczak
17.04.2020 16:25
Lidl
fot. WOJCIECH STROZYK/REPORTER (zdjęcie ilustracyjne)

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wyszkowie poszukuje osób, które w Wielką Sobotę robiły zakupy w sklepie Lidl w Wyszkowie przy ul. Świętojańskiej 54 a. Wśród klientów była osoba, u której potwierdzono zakażenie koronawirusem. "Natychmiast podjęliśmy działania" - informuje Lidl Polska w komunikacie przekazanym redakcji RadioZET.pl.

Jak informuje tubawyszkowa.pl, w nocy z 16 na 17 kwietnia Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wyszkowie uzyskał informację o 12. przypadku zakażenia koronawirusem w powiecie wyszkowskim. 

Chcesz być na bieżąco z newsami z Warszawy? Dołącz do naszej grupy na FB

Koronawirus w Lidlu w Wyszkowie. Sanepid poszukuje klientów sklepu

Osoba ta była pacjentem jednego ze stołecznych szpitali i najprawdopodobniej wtedy zaraziła się SARS-CoV-2.

W trakcie wywiadu epidemiologicznego Sanepid ustalił, że osoba ta w Wielką Sobotę, 11 kwietnia, robiła zakupy w sklepie Lidl w Wyszkowie

- czytamy na portalu tubawyszkowa.pl.

10 osób, które pracowały na zmianie w momencie, gdy w sklepie przebywał zarażony klient, zostało objętych kwarantanną.

Sanepid ustala listę osób, które 11 kwietnia w godz. 11.30-13.30 przebywały w sklepie Lidl w Wyszkowie i mogły mieć kontakt z chorym. Proszone są one o kontakt pod numerami telefonów: 29-742-32-45, 29-742-32-54 oraz 510-208-072

Zobacz także

Lidl Polska: niezwłocznie została przeprowadzona dezynfekcja całego sklepu

"Odnosząc się do informacji o wizycie w naszym sklepie w Wyszkowie klienta z podejrzeniem SARS-CoV-2 – zapewniamy, że natychmiast podjęliśmy działania" - zapewnia Lidl Polska w komunikacie przesłanym redakcji RadioZET.pl.

W trosce o bezpieczeństwo i komfort naszych klientów oraz pracowników, niezwłocznie została przeprowadzona dezynfekcja całego sklepu Lidl, w tym biura sklepowego, pomieszczeń socjalnych, szatni, toalet i zaplecza magazynowego. Podjęte działanie wynikało z własnej inicjatywy naszej firmy, w porozumieniu z kierownictwem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Wyszkowie

- brzmi treść oświadczenia.

Firma zaznaczyła, że podjęto wiele działań zwiększających ochronę pracowników i klientów.

Wszyscy nasi pracownicy sklepów zostali wyposażeni w przyłbice ochronne, czyli maski chroniące jednocześnie jamę ustną, nos i oczy. W obiektach Lidl Polska zostały zamontowane specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi przy stanowiskach kasowych, a na podłogach wyznaczone bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce. Przy taśmie w strefie wypakowywania zakupów przy kasach fiskalnych („strefa X”) powinna przebywać wyłącznie jedna osoba, a  pozostali klienci stojący w kolejce powinni pamiętać o zachowaniu 2 metrów odległości między sobą

- informuje Lidl Polska.

Jak poinformowano w komunikacie, rozpoczęto także montaż stacji do dezynfekcji dłoni, które już funkcjonują w części sklepów Lidl.

Zachęcamy również do płatności bezgotówkowych – przy pomocy kart bankowych czy telefonu komórkowego, jak również funkcjonalności Lidl Pay, która umożliwia płatność mobilną poprzez aplikację zakupową Lidl Plus. Na bieżąco emitujemy również komunikaty przypominające zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące m.in. prawidłowego mycia rąk czy stosowania zasad ochrony podczas kichania czy kaszlu

- podsumowuje Lidl.

Zobacz także

Koronawirus - aktualne dane. Co trzeba wiedzieć?

Koronawirus - najnowsze dane

Koronawirus w Polsce: raport, objawy, epidemia, zalecenia 

Koronawirus w Polsce - mapa zachorowań z podziałem na województwa

Podejrzenie koronawirusa - co robić?

Koronawirus - infolinia NFZ

RadioZET.pl/tubawyszkowa.pl