We Wrocławiu supermarket zlikwidował grosze. Klienci zachwyceni

Redakcja
23.07.2017 11:40
We Wrocławiu supermarket zlikwidował grosze. Klienci zachwyceni
fot. Pexels.com

Podczas zawodów „The World Games” we Wrocławiu sieć Kaufland postawiła namiot o powierzchni 300 metrów kwadratowych. Ceny produktów zostały tam zaokrąglone do jednego złotego. Klienci są tym uproszczeniem zachwyceni. – Tak powinno być wszędzie – mówią.

Ceny produktów w tymczasowym sklepie zostały podniesione o jeden grosz, co wpłynęło na to, że nie ma znanego „99” na końcu. Jak podaje „Gazeta Wrocławka”, paczka kabanosów za 5 zł, półlitrowa pepsi za 3. Tyle samo zapłacimy za herbatniki lub chipsy. W sklepie był duży wybór lodów, a ich ceny wynosiły 1 lub 2 złote. Dzięki temu sprzedaż idzie sprawniej, bo kasjer nie musi szukać monet o niskim nominale, aby wydać dokładny rachunek.

Ceny zaokrąglone do złotówki

Działanie to spotkało się z pozytywnym odbiorem wśród klientów – Utrzymywanie miedziaków wprowadza tylko niepotrzebny koszt – pisze jeden z internautów. – Zaokrąglanie do 1 zł to przesada. Ale do 10 gr, czy 5 gr powinno być standardem i tyle. Wywalić 1 i 2 groszówki z obiegu – dodaje inny.

Duży koszt produkcji "miedziaków"

Jak podaje portal Onet.biznes, dokładna cena bicia monet jest tajemnicą NBP. Nawet nie tyle państwową, co handlową. Wiadomo, że NBP na produkcję monet o dwóch najmniejszych nominałach jeszcze niedawno wydawał ok. 40 mln zł rocznie. A produkował ich średnio ok. 500 mln. To daje 8 groszy za sztukę. Z kolei według innych szacunków koszt produkcji jednego miedziaka wynosił 5 groszy.

Zobacz także

RadioZET.pl/Gazeta Wrocławska/Onet.biz/strz