Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Właściciel sklepu nie obsługiwał sympatyków i członków PiS. Powołał się na... klauzulę sumienia

17.09.2018 17:47
xxx wiadomosci

Do nietypowego manifestu doszło w niedzielę, w Ostrowie Wielkopolskim. Jak poinformował portal Onet, właściciel sklepu Żabka stanął za ladą w koszulce z napisem „Konstytucja”. Według komunikatu wywieszonego w sklepie, tego dnia sympatycy oraz członkowie Prawa i Sprawiedliwości nie mogli liczyć na obsługę. Mężczyzna tłumaczył swoją decyzję… klauzulą sumienia.

Właściciel sklepu nie obsługiwał sympatyków i członków PiS. Powołał się na... klauzulę sumienia fot. Wojciech Stróżyk/East News Polska

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

Sprawę opisał portal onet.pl. Co ciekawe, właściciel uzasadniając swoją postawę powołał się na … klauzulę sumienia.

"W związku z niedzielą niehandlową, członków i sympatyków PiS nie obsługuję, ponieważ nie pozwala mi na to klauzula sumienia" – tak dokładnie brzmiała treść ogłoszenia, które pojawiło się w Żabce.

Niecodzienna akcja szybko doczekała się gwałtownej reakcji ze strony internautów. Na początku, zdjęcia z ostrowskiej Żabki zamieszczono na portalu TubaOstrowa. Pod spodem pojawiły się różne komentarze, zarówno te wyrażające podziw i aprobatę oraz te negatywne, potępiające zachowanie właściciela sklepu.

Incydent ten spowodował również reakcję samej sieci sklepów Żabka.

Sieć odcina się od postawy właściciela jednego ze sklepów

Jak podaje portal Onet - który dotarł do treści oświadczenia – sieć między innymi napisała, że "sklepy Żabka są prowadzone przez ponad trzy i pół tysiąca franczyzobiorców, którzy niezależnie zarządzają swoimi placówkami”.

„Charakter naszej współpracy nie odnosi się do ich poglądów politycznych” – podkreślono w komunikacie.

„Bez wątpienia sklep nie jest miejscem do organizowania happeningów politycznych, na co zwrócimy uwagę franczyzobiorcy. Komunikat został zamieszczony w sklepie bez naszej wiedzy i zgody" – dodano. Ponadto sieć sklepów oświadczyła, że postawa taka ma związek z dyskryminacją, którą Żabka zdecydowanie potępia.

"To stoi w sprzeczności z ogólnymi zasadami naszej umowy z franczyzobiorcą. Dlatego obecnie analizujemy jakie kroki powinniśmy podjąć w związku z tym zdarzeniem" – czytamy w tekście.

RadioZET/onet.pl/JZ

Oceń