Kampania samorządowa. Radio ZET: PiS wydał 12 mln zł na plakaty i billboardy

Dominik Gołdyn
14.02.2019 09:43
Patryk Jaki
fot. Adam Burakowski/REPORTER

Platforma Obywatelska postawiła głównie na kampanię w internecie, PSL na agitację w prasie, a PiS wydało najwięcej na plakaty i ulotki – wynika ze sprawozdań finansowych kampanii, które prześledziło Radio ZET. PiS wydało na kampanię najwięcej, bo aż 35 mln złotych, komitet PO – 25 mln, a PSL – niespełna 12 mln złotych. 

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

Ujawnione sprawozdania pokazują, że PiS najwięcej, bo aż jedną trzecią całego funduszu, wydało na plakaty i billboardy. PiS wydało na to 12 milionów złotych. 

Komitet wyborczy PiS zasypał też kraj ulotkami za 5 mln złotych i postawił też na spotkania z wyborcami, co kosztowało ponad 4 mln złotych. Platforma Obywatelska przyjęła inną strategię. Na spotkania z wyborcami wydała 1,3 mln. Skoncentrowała się jednak na reklamie internetowej i na ten cel wydała 2,5 mln zł, o pół miliona więcej niż PiS.

PSL w kampanię internetową zainwestował tylko 600 tysięcy, za to prawie 2 mln złotych ludowcy wydali na reklamy w prasie.

RadioZET.pl/Mariusz Gierszewski/DG