Słuchaj

Teraz gramy

Asteroida mierząca 4400 metrów średnicy leci w kierunku ziemi. NASA potwierdza

01.09.2017 06:58
xxx wiadomosci

Mierząca 4,4 kilometra średnicy asteroida Florence zbliża się do naszej planety. Jeśli przypuszczenia naukowców i astronomów się potwierdzą, obiekt zbliży się do ziemi na odległość 7 mln kilometrów. To jedna z największych asteroid znajdujących się w naszym sąsiedztwie – informuje NASA.

Asteroida mierząca 4400 metrów średnicy leci w kierunku ziemi. NASA potwierdza fot. Pixabay

Odkryta w 1981 r. przez Schelte "Bobby'ego" Busa z Australii asteroida nazwana została Florence, na cześć Florence Nightingale, prekursorki nowoczesnego pielęgniarstwa. Dzień jej odkrycia pokrywał się bowiem z Międzynarodowym Dniem Pielęgniarstwa.

4,4 km średnicy

Dzięki temu, że Florence zbliży się do ziemi na tak małą odległość, naukowcy będą mogli dokonać dokładnych pomiarów. Asteroida ta jest idealnym obiektem do obserwacji radarowych.

Kolejna okazja na obserwację w 2500 r.

Wydarzenie to cieszy się dużym zainteresowaniem w środowisku naukowców i miłośników astronomii. Nawet obserwatorzy amatorzy są w stanie dostrzec ją za pomocą niedużych teleskopów. Mogą tego dokonać przez kilka nocy na przełomie sierpnia i września. Według prognoz asteroida zbliży się do ziemi na najmniejszą odległość na przełomie 31 sierpnia i 1 września.

Jak podają zagraniczne agencje, ostatnim razem Florence była widziana tak blisko naszej planety w 1890 roku. Kolejna taka okazja nadarzy się dopiero w 2500 r.

Tak wygląda asteroida Florence zarejestrowana przez Virtual Telescope Project:

RadioZET.pl/PAP/Onet/strz

Oceń