Masz na stronie przycisk "Lubię to"? Odpowiadasz za dane osobowe

29.07.2019 15:54
Facebook
fot. Pexels.com

Wpinając na własną stronę internetową wtyczkę Facebooka z przyciskiem „Lubię to” przejmujemy odpowiedzialność za obrót danymi osobowymi. Tak wynika z dzisiejszego orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Facebook nie będzie już jedynym odpowiedzialnym za obrót danymi osobowymi za pomocą popularnej wtyczki. TSUE orzekł, że strony internetowe zamieszczające wtyczkę „Lubię to!” odpowiadają wespół z Facebookiem za przetwarzanie zebranych w ten sposób danych osobowych.

Zobacz także

Orzeczenie zapadło na kanwie sporu internetowego sprzedawcy odzieży, niemieckiej spółki Fashion ID z serwisem. Klikając „Lubię to!” użytkownicy przekazali swoje dane portalowi społecznościowemu. Akurat w tym przypadku miało to odbywać się „bez świadomości ze strony odwiedzających witrynę Fashion ID”, niezależnie od tego czy mieli konto na Facebooku. 

Zarzut dotyczył również przekazania danych osobowych spółce Facebook z naruszeniem obowiązków informacyjnych w przepisach dot. ochrony danych osobowych (RODO). Sędziowie uznali też, sprzedawca również ponosi odpowiedzialność za obrót danymi klientów, którzy klikają w "Lubię to!". Sprzedawcy nie ponoszą jednak odpowiedzialności za to, jak później przetworzy dane osobowe serwis społecznościowy.

RadioZET.pl/PAP